Інформацію, коли її багато, варто записувати. Але якщо її дуже багато, то, щоб не заплутатись у записах, окремі положення (речення, числа, слова, будь що...) підсвідомо починають складати у певні структури, наприклад рядочки, або стовбці. Списки нумеровані або марковані - це прообраз найпростішої таблиці. Такі списки ми називатимимо лінійними структурами даних. Приклади: звичайний список покупок, коли ми йдемо до магазину, простий рецепт страви, чи лікарняний рецепт який ми несемо до аптеки.
Для створення такиїх списків можна використовувати звичайний щоденник, блокнот чи застосунки типу Google Keep (дуже раджу спробувати - корисний, простий і безкоштовний). Таких застосунків сила силенна. Знайдіть собі до душі і користуйтесь.
Інколи лінійний порядок можна замкнути в кільце. Наприклад, порядок польових робіт впродовж цілого року. Наступного року він майже повністю повториться, чи не так? То навіщо знову переписувати те саме. Лише доповнюємо, або редагуємо торішній список, і все. Також до такої моделі збереження даних тяжіє річний план роботи закладів освіти. Перелік свят, канікул, днів народження тощо, також майже не змінний. Тому варто мати якийсь шаблон (або циклограму) на основі якої будувати планування роботи.
Цікавіші структури даних виникають, коли ми деталізуємо окремі записи для більшого розуміння шляхів виконання поставлених задач. В таких структурах більш загальні речі є батьківським елементом, а залежні від них стають дочірніми. Дочірні, в свою чергу можуть деталізуватися далі. Таким чином ми виходимо на ієрархічні структури даних. Простими лінійними записами тут не обійтись. Для деревоподібних, ієрархічних записів пристосовані спеціальні програми типу MaindMap. Див мал. знизу.
Інколи можна обійтись без таблиць. Наприклад, планування курсу викладання якогось предмету набагато наглядніше представити саме за допомогою таких розумових карт. Тоді краще зрозуміла загальна картина стану виконання програми як для вчителя так і для учня.
А навіщо тоді таблиці? За їх допомогою ми збиратимемо повний набір даних про об'єкти, що мають однаковий набір цих даних. Такі об'єкти ми називатимемо "однокласниками", тобдо об'єктами одного класу. Наприклад, таблиця фізіологічних даних учнів одного віку. В відповідних полях ми записуватимемо наступні дані: Прізвище_Ім'я, Дата народження, Вага, Ріст, Група_крові тощо. Оскільки такі параметри властиві кожному з учнів, то зручно записати це у вигляді таблиці, де стовбці - відображають порядок параметрів, а рядки відповідають кожному з учнів.
Важливо, щоб стовбці були правильно підписані зверху, Тоді така таблиця перетворюється на елементарну базу даних в якій легко відшукати будь яку інформацію.
Табличні процесори - програми, що дозволяють швидко будувати, заповнювати, аналізувати та роздруковувати табличні дані. Насправді, інструменти для створення таблиць є в багатьох інших програмах.
Наприклад WORD - суто текстова програма, з претензіями на видавничу систему. Так, за допомогою WORD можна робити таблиці, але вони чомусь часто виходять з під контролю і керування ними ускладнюється, особливо, коли вони стають великими. Чому так? Чи можна з цим щось зробити? Можна. Переходьмо на EXCEL. Ця програма створена для таблиць. Іх краще створювати, оформляти, аналізувати дома, тобто, в табличному процесорі, а потім копіювати чи експортувати куди інде. (Можна і в WORD і в PowerPoint і в Pubisher). Тоді ніяких проблем не буде,
Щодо форматування. На першому майстер-класі ми розглянули наступні інструменти.
В кінці майстер-класу слухачі були ознайомлені з альтернативними табличними процесорами. Особливо зупинились на хмарному варіанті, тобто Google Sheets. Хоча інтерфейс сервісу трохи не схожий на більшість аналогів, функціонал його достатньо потужний. Особливо цінним він буде з огляду на хмарні можливості спільної роботи, збору та поширення інформації тощо.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Засобами форматування табличного процесора EXCEL завершити форматування запропонованого нижче документа.
Покликання на табличний документ >>
В якості зразка використайте наступний PDF документ
Зразок виконання Домашнього завдання №1
Вказівки до виконання
Під час роботи зверніть увагу на:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Нижче ви зможете побачити покликання на відеозапис заняття.
# | Прізвище, імя та побатькові | Код сертифікату |
---|---|---|
1 | Ірлянова Олеся Яківна | ПК-ІФО-150324-18943 |
2 | Іскра Оксана Григорівна | ПК-ІФО-150324-18505 |
3 | Бондар Катерина Володимирівна | ПК-ІФО-150324-18607 |
4 | Бондар Інга Володимирівна | ПК-ІФО-150324-18571 |
5 | Голота Ірина Валентинівна | ПК-ІФО-150324-18557 |
6 | Гонтар Вікторія Петрівна | ПК-ІФО-150324-18627 |
7 | Горова Віта Володимирівна | ПК-ІФО-150324-18573 |
8 | Дмитрієнко Вікторія Сергіївна | ПК-ІФО-150324-18581 |
9 | Дядюк Олена Петрівна | ПК-ІФО-150324-18537 |
10 | Качинська Ольга Михайлівна | ПК-ІФО-150324-18579 |
11 | Кондратюк Тетяна Василівна | ПК-ІФО-150324-18526 |
12 | Крамар Тетяна Володимирівна | ПК-ІФО-150324-18600 |
13 | Левчук Людмила Степанівна | ПК-ІФО-150324-18595 |
14 | Мартинюк Олена Анатоліївна | ПК-ІФО-150324-18513 |
15 | Новік Світлана Анатоліївна | ПК-ІФО-150324-18519 |
16 | Павленко Тамара Володимирівна | ПК-ІФО-150324-18515 |
17 | Прачик Оксана Анатоліївна | ПК-ІФО-150324-18516 |
18 | Рожко Оксана Валеріївна | ПК-ІФО-150324-18576 |
19 | Рудюк Марія Миколаївна | ПК-ІФО-150324-18556 |
20 | Сапсай Богдан Юрійович | ПК-ІФО-150324-18524 |
21 | Стахміч Євгенія Сергіївна | ПК-ІФО-150324-18553 |
22 | Сулима Світлана Миколаївна | ПК-ІФО-150324-18512 |
23 | Тітаренко Людмила Михайлівна | ПК-ІФО-150324-18615 |
24 | Таран Марина Олександрівна | ПК-ІФО-150324-18629 |
25 | Тонконожук Ірина Михайлівна | ПК-ІФО-150324-18562 |
26 | Швець Олена Петрівна | ПК-ІФО-150324-18563 |
Шановні освітяни! Ми розпочинаємо серію майстер-класів присвячених Мегапрограмі MS EXCEL. Чи є якісь причини її недолюблювати чи побоюватись? Зрозуміло, що вона не проста, але якщо ви часто працюєте з великими обсягами інформації вам без неї буде сутужно. Пам'ятайте! Весь світ ділиться на тих хто знає та використовує EXCEL та тих хто до неї байдужий. Так ось, не секрет, що керують світом перші.
Цього разу ми розмахнулись на 20 год (10 занять по 2 год.). Але навіть цього часу не досить, щоб повністю розібратись зі всіма можливостями EXCEL. Ми лише розглянемо самі популярні та базові інструменти та функції. Цінним надбанням по завершенню курсу буде низка практичних робіт, що дають уявлення та можуть бути використані в якості шаблону для вирішення самих тривіальних задач освітянина та адміністратора закладу освіти.
Традиційно, крім присутності на відоконференції, вирішальне значення має виконання домашніх практичних робіт. Надую, що висилати ДЗ треба електронкою на адресу metiska64@gmail.com.
Обов'язково відеозаписи занять будуть збережені та опубліковані на Yotube каналі нашої установи.
Даний курс є третім зі серії присвяченій MS Office. Поперереді два, а саме: «MS Word» (10 год. з 04.04.2023 по 25.05.2023) та «Power Point на всі випадки життя» (10 год. з 23.10.2023 по 27.11.2023) показують, що до кінця курсу доходить приблизно до 10% зареєстрованих слухачів. Звісно продуктивність роботи бажає бути кращою. Але приємно відзначити той факт, що прізвища переможців повторюються. Це означає, що серед нас є цілеспрямовані люди, що справді хочуть опанувати технології. Тим більш відповідальною є наша місія.
Якщо у Вас є питання щодо використання EXCEL, відповіді на які ви хотіли б почути в даному кусі, задайте їх за допомогою кнопки "Замовити консультацію" на головній сторінці нашого сайту. Нагадуємо, що консультанції освітянам ВМТГ працівниками центру надаються безоплатно та в будь-якій зручній для вас формі.
Реєстрація на даний курс здійснюється за допомогою кнопки реєстрації на банері вище.
Нижче розміщено очікувані результати навчання та план курсу.
Після завершення курсу учасники:
Тема | К-сть годин | Зміст роботи | |
Теоретично-практична частина | Контрольне завдання | ||
2 год. |
|
Практичне завдання №1. Створити форматовану за зразком таблицю. |
|
2 год. |
|
Практичне завдання №2.
|
|
2 год. |
|
Практичне завдання №3. Створити таблицю для розрахунку преміальних по результатам участі учнів в олімпіадах та конкурсах в межах виділених коштів. |
|
2 год. |
|
Практичне завдання №4.
|
|
2 год. |
|
Практичне завдання №5. Зробити швидку аналітику результатів ЗНО власного закладу освіти згідно запропонованого завдання. |
|
2 год. |
|
Практичне завдання №6. Підготувати кілька діаграм згідно зразка та експортувати їх у WORD та PowerPoint |
|
2 год. |
|
Практичне завдання №7. Підготовка запропонованованої тестової таблиці статистичного звіту для роздруку |
|
2 год. |
|
Практичне завдання №8.
|
|
2 год. |
|
Практичне завдання №9.
|
|
2 год. |
|
Практичне завдання №10.
|
Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021
Створено на AVE.cms v3.28
Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх
Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021