Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

Події

Докладно про...

Події

Докладно про...

15

/03/24

15:30

Майстер-клас

Інформацію, коли її багато, варто записувати. Але якщо її дуже багато, то, щоб не заплутатись у записах,  окремі положення (речення, числа, слова, будь що...) підсвідомо починають складати у певні структури, наприклад рядочки, або стовбці. Списки нумеровані або марковані - це прообраз найпростішої таблиці. Такі списки ми називатимимо лінійними структурами даних. Приклади: звичайний список покупок, коли ми йдемо до магазину, простий рецепт страви, чи лікарняний рецепт який ми несемо до аптеки.

Для створення такиїх списків можна використовувати звичайний щоденник, блокнот чи застосунки типу Google Keep (дуже раджу спробувати -  корисний,  простий і безкоштовний). Таких застосунків сила силенна. Знайдіть собі до душі і користуйтесь.

Інколи лінійний порядок можна замкнути в кільце. Наприклад, порядок польових робіт впродовж цілого року. Наступного року він майже повністю повториться, чи не так? То навіщо знову переписувати те саме. Лише доповнюємо, або  редагуємо торішній список, і все. Також до такої моделі збереження даних тяжіє річний план роботи закладів освіти. Перелік свят, канікул, днів народження тощо,  також майже не змінний. Тому варто мати якийсь шаблон (або циклограму)  на основі якої будувати  планування роботи.

 

Цікавіші структури даних виникають, коли ми деталізуємо окремі записи для більшого  розуміння шляхів виконання поставлених задач. В таких структурах більш загальні речі є батьківським елементом, а залежні від них стають дочірніми. Дочірні, в свою чергу можуть деталізуватися далі. Таким чином ми виходимо на ієрархічні структури даних. Простими лінійними записами тут не обійтись. Для деревоподібних, ієрархічних  записів пристосовані спеціальні програми типу MaindMap. Див мал. знизу.

Інколи можна обійтись без таблиць. Наприклад, планування курсу викладання якогось предмету набагато наглядніше представити саме за допомогою таких розумових карт. Тоді краще зрозуміла загальна картина стану виконання програми як для вчителя так і для учня.

А навіщо тоді таблиці?  За їх допомогою ми збиратимемо повний набір даних про об'єкти, що мають однаковий набір цих даних. Такі об'єкти ми називатимемо "однокласниками", тобдо об'єктами одного класу. Наприклад, таблиця фізіологічних даних учнів одного віку. В відповідних полях ми записуватимемо наступні  дані: Прізвище_Ім'я, Дата народження, Вага, Ріст, Група_крові тощо. Оскільки такі параметри властиві кожному з учнів, то зручно записати це у вигляді таблиці, де стовбці - відображають порядок параметрів, а рядки відповідають кожному з учнів.

Важливо, щоб стовбці були правильно підписані зверху, Тоді така таблиця перетворюється на елементарну базу даних в якій легко відшукати будь яку інформацію. 

Табличні процесори - програми, що дозволяють швидко будувати, заповнювати, аналізувати та роздруковувати табличні дані. Насправді, інструменти для створення таблиць є в багатьох інших програмах.

Наприклад WORD - суто текстова програма, з претензіями на видавничу систему. Так, за допомогою WORD можна робити таблиці, але вони чомусь часто виходять з під контролю і керування ними ускладнюється, особливо, коли вони стають великими. Чому так? Чи можна з цим щось зробити? Можна. Переходьмо на EXCEL. Ця програма створена для таблиць. Іх краще створювати, оформляти, аналізувати дома, тобто, в табличному процесорі, а потім копіювати чи експортувати куди інде. (Можна і в WORD і в PowerPoint  і в Pubisher). Тоді ніяких проблем не буде,

Щодо форматування. На першому майстер-класі ми розглянули наступні інструменти.

  • Виділення діапазонів - основна навичка для володіння табличними процесорами. 
  • Границі  - необхідні, бо розкреслена табличка на листку EXCEL не відображається в друкованому документіі. Всі таблички треба обов'язково доповняти границями клітинок.
  • Зафарбовування клітинок дає можливість не переплутати стовбці коли таблиці достатньо великі.
  • Централізація вмісту клітинок по горизонталі та по вертикалі.
  • Колір, величина та шрифт тексту налаштовується так само як і в WORD.
  • Об'єднання клітинок для створення складних таблиць - діло просте і наглядне.
  • Добавляємо та знищуємо рядки та стовбці простим їх виділенням та застосуванням комбінацій клавіш [Ctrl] + [+] та  [Ctrl] + [-] відповідно.
  • Якщо варто якийсь стовбець чи рядок сховати від перегляду, для цього є відповідний інструмент в контекстному меню EXCEL/ (Звісно, перед тим треба виділити необхідний стовбець чи рядок).
  • Закріплення стовбців чи рядків дозволить не загубитися в дуже великих таблицях при їх прокручуванні. (Даний прийом працює лише для електронних таблиць)

В кінці майстер-класу слухачі були ознайомлені з альтернативними табличними процесорами. Особливо зупинились на хмарному варіанті, тобто Google Sheets. Хоча інтерфейс сервісу трохи не схожий на більшість аналогів, функціонал його достатньо потужний. Особливо цінним він буде з огляду на хмарні можливості спільної роботи, збору та поширення інформації тощо.

Журнал відвідування та фіксації виконанна ДЗ 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Домашнє завдання №1

Засобами форматування табличного процесора EXCEL завершити форматування запропонованого нижче документа. 

Покликання на табличний документ >>

В якості зразка використайте  наступний PDF документ

Зразок виконання Домашнього завдання №1

Вказівки до виконання

Під час роботи зверніть увагу на:

  • однакову ширину стовбців,
  • колір верхньої та  лівої сторони таблиці,
  • централізацію тексту в клітинках,
  • заголовок над таблицею (злиття клітинок та централізацію тексту)
  • верхні рядки  та ліві стовбці  повинні буди закріплені і при прокручуванні таблиці вони повинні лишатися на місці.

Завдання здаємо у вигляді файлу *.xlsx (формат EXCEL 2007 і більш пізніших версій) .

Файл присилаємо на пошту metiska64@gmail.com

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Нижче ви зможете побачити покликання на відеозапис заняття.

Матеріали заходу
Для професійних спільнот
Сертифікати учасників
# Прізвище, імя та побатькові Код сертифікату
1 Ірлянова Олеся Яківна ПК-ІФО-150324-18943
2 Іскра Оксана Григорівна ПК-ІФО-150324-18505
3 Бондар Катерина Володимирівна ПК-ІФО-150324-18607
4 Бондар Інга Володимирівна ПК-ІФО-150324-18571
5 Голота Ірина Валентинівна ПК-ІФО-150324-18557
6 Гонтар Вікторія Петрівна ПК-ІФО-150324-18627
7 Горова Віта Володимирівна ПК-ІФО-150324-18573
8 Дмитрієнко Вікторія Сергіївна ПК-ІФО-150324-18581
9 Дядюк Олена Петрівна ПК-ІФО-150324-18537
10 Качинська Ольга Михайлівна ПК-ІФО-150324-18579
11 Кондратюк Тетяна Василівна ПК-ІФО-150324-18526
12 Крамар Тетяна Володимирівна ПК-ІФО-150324-18600
13 Левчук Людмила Степанівна ПК-ІФО-150324-18595
14 Мартинюк Олена Анатоліївна ПК-ІФО-150324-18513
15 Новік Світлана Анатоліївна ПК-ІФО-150324-18519
16 Павленко Тамара Володимирівна ПК-ІФО-150324-18515
17 Прачик Оксана Анатоліївна ПК-ІФО-150324-18516
18 Рожко Оксана Валеріївна ПК-ІФО-150324-18576
19 Рудюк Марія Миколаївна ПК-ІФО-150324-18556
20 Сапсай Богдан Юрійович ПК-ІФО-150324-18524
21 Стахміч Євгенія Сергіївна ПК-ІФО-150324-18553
22 Сулима Світлана Миколаївна ПК-ІФО-150324-18512
23 Тітаренко Людмила Михайлівна ПК-ІФО-150324-18615
24 Таран Марина Олександрівна ПК-ІФО-150324-18629
25 Тонконожук Ірина Михайлівна ПК-ІФО-150324-18562
26 Швець Олена Петрівна ПК-ІФО-150324-18563
Стандартний сертифікат
Підписант:
Директор КУ "ЦПРПП ВМР" - Альона Дідик
Увага!
Для скачування сертифікату скористайтесь десктоп версією сайту або зверніться до модератора події.

Шановні освітяни! Ми розпочинаємо серію майстер-класів присвячених Мегапрограмі MS EXCEL. Чи є якісь причини її недолюблювати чи побоюватись? Зрозуміло, що вона не проста, але якщо ви часто працюєте з великими обсягами інформації вам без неї буде сутужно. Пам'ятайте! Весь світ ділиться на тих хто знає та використовує EXCEL та тих хто до неї байдужий. Так ось, не секрет, що керують світом перші.

Цього разу ми розмахнулись на 20 год (10 занять по 2 год.). Але навіть цього часу не досить, щоб повністю розібратись зі всіма можливостями EXCEL. Ми лише розглянемо самі популярні та базові інструменти та функції. Цінним надбанням по завершенню курсу буде низка практичних робіт, що  дають уявлення та можуть бути використані в якості шаблону для вирішення самих тривіальних задач освітянина та адміністратора закладу освіти.

Традиційно, крім  присутності на відоконференції, вирішальне значення має виконання домашніх практичних робіт. Надую, що висилати ДЗ треба електронкою на адресу metiska64@gmail.com. 

Обов'язково відеозаписи занять будуть збережені та опубліковані на Yotube каналі нашої установи. 

Даний курс є третім зі серії присвяченій MS Office. Поперереді два, а саме: «MS Word» (10 год. з 04.04.2023 по 25.05.2023) та «Power Point на всі випадки життя» (10 год. з 23.10.2023 по 27.11.2023) показують, що до кінця курсу  доходить приблизно до 10% зареєстрованих слухачів.  Звісно продуктивність роботи бажає бути кращою. Але приємно відзначити той факт, що прізвища  переможців повторюються. Це означає, що серед нас є цілеспрямовані люди, що  справді хочуть опанувати технології. Тим більш відповідальною є наша місія. 

Якщо у Вас є питання щодо використання EXCEL, відповіді на які ви хотіли б почути в даному кусі, задайте їх за допомогою кнопки "Замовити консультацію"  на головній сторінці нашого сайту. Нагадуємо, що консультанції освітянам ВМТГ працівниками центру надаються безоплатно та в будь-якій зручній для вас формі.

Реєстрація на даний курс здійснюється за допомогою кнопки реєстрації на банері вище.

Перше заняття курсу відбудеться цієї п'ятниці 15 березня 2024 року. Початок о 15:30.

Покликання на відеоконференцію ви зможете знайти в листі, який надійде документообігом на ваш заклад освіти.

Нижче розміщено очікувані результати навчання та план курсу.

Після завершення курсу  учасники:

  • розумітимуть необхідність використовувати табличні процесори для створення таблиць,
  • будуть вміти створювати лаконічні та гарно оформлені таблиці для сприйняття великих обсягів інформації,
  • розумітимуть різницю між електронною та роздрукованою таблицею та зможуть легко привести будь-яку таблицю до необхідного формату,
  • зможуть створювати таблиці-кошториси з метою оптимізації фінансової та банківської інформації,
  • умітимуть розібрати довільну повторювану текстову інформацію з будь-яких джерел та створити з неї базу даних чи список,
  • зможуть використати функції для роботи з датами з метою обчислення термінів та діапазонів та імпортувати будь-які плани в електронні календарі,
  • швидко та ефективно створювати діаграми та масиви спарклайнів для візуалізації числової інформації,
  • аналізувати великий обсяг інформації за допомогою звідних таблиць, фільтрів, умовного форматування та інших методів,
  • матимуть уявлення про роботу сценарних мов та макросів в табличних процесорах,
  • зможуть використати можливості табличного процесора Google Sheet для збору інформації через користувацькі форми,
  • зможуть керувати   календарем та контактною книгою Google аккаунту за допомогою табличного процесора.

План курсу

Тема К-сть годин Зміст роботи
Теоретично-практична частина Контрольне завдання

Майстер-клас №1

«Топологія понять. Таблиця – взірець порядку»

2 год.
  1. Лінійні, деревоподібні, кільцеподібні, мережеві структури даних.
  2. Таблиця – спосіб збору інформації  про подібні об’єкти.
  3. Концепція рядків та стовбців.
  4. Методи виділення діапазонів, злиття клітинок, закріплення та ховання клітинок
  5. Форматування клітинок.

Практичне завдання №1. 

Створити форматовану за зразком таблицю.

Майстер-клас №2

«Таблиця - кругом таблиця, але в EXCEL вона дома.»

2 год.
  1. Формати подання табличної інформації.
  2. Різниця між таблицями WORD та EXCEL
  3. Різниця між друкованими та електронними таблицями
  4. Розбиття стрічки по клітинкам
  5. Створення баз даних
  6. Консолідація таблиць
  7. Пошук та заміна.
  8. Імпорт, експорт таблиць

Практичне завдання №2. 

  • Взяти довільний список, перетворити його на таблицю в WORD
  • Перенести список у EXCEL
  • Розбити вміст по стовбцям по якомусь роздільнику.
  • Дооформити таблицю та перенести її у WORD
  • Підготувати документ до друку (подати у pdf форматі)

Майстер-клас №3

«Адресація клітинок. Формули.»

2 год.
  1. Концепція адресації в EXCEL. Відносні, абсолютні та мішані адреси.
  2. Формули. Види формул.
  3. Використання формул в  EXCEL.
  4. Перенесення, копіювання та заповнення формулами послідовних клітинок.
  5. Створення кошторисів та інших фінансових аналітичних таблиць.

Практичне завдання №3. 

Створити таблицю для розрахунку преміальних по результатам участі учнів в олімпіадах та конкурсах в межах виділених коштів.

Майстер-клас №4 «Аналітика великих таблиць»

2 год.
  1. Формули розділу «Покликання та масиви»
  2. Іменовані діапазони.
  3. Статистичні формули.
  4. Логічні формули
  5. Умовне форматування 
  6. Аналіз великих таблиць

Практичне завдання №4. 

  • Аналіз запропонованої таблиці згідно вказаних критеріїв.
  • Приведення аналітичної таблиці  в зручний для звіту вигляд.

Майстер-клас №5 

«Швидка аналітика. Зведені таблиці»

2 год.
  1. Концепція зведених таблиць.
  2. Параметри зведення
  3. Впорядкування
  4. Фільтрація та Розширена фільтрація.

Практичне завдання №5.

Зробити швидку аналітику результатів ЗНО власного закладу освіти згідно запропонованого завдання.

Майстер-клас №6

«Діаграми та спарклайни»

2 год.
  1. Візуалізація рядів числових даних
  2. Види діаграм і доцільність їх використання.
  3. Налаштування діаграм, мішані діаграми.
  4. Динамічні діаграми
  5. Спарклайн - діаграма в клітинці 
  6. Публікація та вбудовування діаграм в інші документи.

Практичне завдання №6. 

Підготувати кілька діаграм згідно зразка та експортувати їх у WORD та PowerPoint

Майстер-клас №7 «Переддрукарська підготовка документів»

2 год.
  1. Режими перегляду документів.
  2. Колонтитули
  3. Зависаючі рядки та стовбці
  4. Вікно попереднього перегляду і остаточне налаштування документу до друку

Практичне завдання №7. 

Підготовка запропонованованої тестової таблиці статистичного звіту  для роздруку

Майстер-клас №8 

«Злиття документів»

2 год.
  1. Концепція злиття документів
  2. Виготовлення БД для злиття
  3. Виготовлення шаблону для злиття
  4. Процес злиття та роздруку документів 
  5. Лайф-хаки використання злиття.

Практичне завдання №8. 

  • Виготовити грамоти згідно наданих зразків
  • Виготовити лоторейні квитки згідно наданих зразків
  • Виготовлення сценарію свята нагородження згідно наданих списків.

Майстер-клас №9

«Макромова VBA»

2 год.
  1. Концепція макромови
  2. Запис макросів
  3. Об’єктна модель EXCEL
  4. Найпростіші програми
  5. Користувацькі функції
  6. Елементи управління
  7. Користувацькі форми 
  8. Використання ШІ для потреб програмування.

Практичне завдання №9. 

  • Створити форму визначення денної норми білку
  • Створити форму передбачень згідно знаку зодіаку.

Майстер-клас №10

«Google Sheet  та інші альтернативні табличні процесори»

2 год.
  1. Табличні процесори в інших офісних пакетах
  2. Концепція хмарних документів.
  3. Google Sheet – наслідник EXCEL.
  4. Збір інформації за допомогою хмарних інструментів Google 
  5. Робота з календарем та контактною книгою Google

Практичне завдання №10. 

  • Створити форму для опитування батьків
  • Створити аналітичну таблицю з динамічною діаграмою для візуалізації результатів опитування
  • Створити з контактного списку БД для експорту в контактну книгу Google Contacts 
  • Перевести план в Google Calendar

 

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021

Категорії сайту
Актуально
Корисні покликання

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com




Створено на AVE.cms v3.28 Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021

Про нас   
Календар подій   
Напрямки роботи   
Підвищення кваліфікації   
Професійні спільноти   
Дошкільна освіта   
Початкова школа   
Середня та старша школа   
Виховна робота   
Психологічна служба