Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

Події

Докладно про...

Події

Докладно про...

30

/10/24

15:00

Майстер-клас

Практика використання комплектів звукопідсилювальної апаратури розглядалася на п'ятому семінарі курсу "Секрати звукооператорського мистецтва". Він проходив на базі Централізованої клубної системи ВМТГ ( в колишньому, районний Будинок культури Вінницького району) с. Вінницькі Хутори. 

Спікер - консультант КУ "ЦПРПП ВМР" Мельник Тарас Степанович, поділився своїм досвідом використання ЗПА та розповів наступне:

  • Історія власного досвіду, з чого все починалось. (Від самодіяльних ВІА до студії звукозапису.)
  • Історія та сучасність клубної роботи. (Колективи та масштаби роботи установи)
  • Основні структурні елементи ЗПА
    • Перший контур підсилення - від джерел звукових сигналів (мікрофонів, інструментів, програвачів, ПК ) до обробки звуку в мікшерах та пристроях ефектів.
    • Другий контур підсилення - підсилювачі - динаміки - колонки.
  • Елекетричні характеристики та умови використання різних видів мікрофонів.
  • Штекера, розніми, кабеля та інші фізичні елементи аудіо-інтерфейсу. (Призначення, переваги, недоліки, вартість.)
    • XLR "Канон",
    • Jack 6,5мм "Пальчик" TR моно та TSR стерео,
    • Jack 3,5 мм  "Мініпальчик" TR моно та TSR стерео,
    • RCA "Тюльпан".
  • Як поводитись з кабелями. Правила скрутки та дотримання чистоти.
  • Важливість якості електричних подовжувачів.
  • Дотримання правил електро та пожежної безпеки. Заземлення, контакти, ізоляція тощо.
  • Мікшерний пульт. Призначення - вирівняти вхідні сигнали для динамічного балансу в міксі.
  • Види входів. Мікрофонні - інструментальні моно входи та стерео-входи для програвачів.
  • Елементи керування вхідним сигналом в мікрофонному вході. 
    • Вхідні розніми XLR та Jack
    • Попереднє підсилення GATE, 
    • Тембр-блок
    • AUX - посили на зовнішній блок ефектів
    • AUX - просил на внутрішній блок ефектів (якщо він є)
    • Панорама
    • Вимикачі SOLO. Використання для контролю вхідного сигналу окремо, для кожного входу.
    • Вимикачі диспетчера субгруп. Можливість незалежного використання субгруп для нестандартного використання мікшерного пульта. Приклади з практики)
    • Фейдер гучності. Позначки гучності.
  • Вихідний блок мікшера
    • Блок моніторинга. Рознім Phones для навушників.
    • Блок вбудованого процесора ефектів.
    • Фейдери годовні та субгруп.
    • Кнопки SOLO для контролю....
    • Розніми AUX для під'єднання зовнішніх пристроїв ефектів.
    • LED індикатор рівня гучності
    • кнопка під'єднання фантомної напруги 42 В для конденсаторних мікрофонів
  • Вихідні розніми
  • Практика початкового налаштування мікрофонних входів та поради з роботи з ними 
    • Починаємо з централих положень потенціометрів (Крім GATE, його на мінімум)
    • GATE піднімаємо до максимально можливого для даної апаратури, що не було акустичних спотворень 
    • Тембр блок.
      • Високі частоти - відчутно багато для дзвінкості, але щоб не заводились колонки. (Важливо відносне розташування колонок та мікрофонів, щоб не "дивились одне на одне"
      • Низькі частоти - Достатньо, щоб динаміки звучали  чисто без спотворень
      • Середні - менше, але відчутно, бо це "м'ясо" голосу.
    • Трішки AUX виходу на "Ревер"
    • Панораму трохи розводимо відповідно до порядку розстановки мікрофонів (Дає очевидну локалізацію звуку та добавляє відчуття простору в міксі)
    • Копіюємо всі настройки на інші мікрофони.
    • Фейдери при максимальному звуку повині стояти на 0 дБел.
    • Опускаємо фейдери трохи не до кінця (позиція очікування)
  • Робота з пультом під час концертів
    • Супровід колективів - вирівнювання гучності окремих солістів в міксі
    • Достатньо фонограми - експресія звуку, емоції.
    • Супровід речетативів - В та Н частоти на мінімум - одна середина
    • Фоногами вмикаємо обережно, можуть бути дуже голосні, тому фейдер на початку десь на 20% а з початком звучання швидко піднімаємо до допустимого максимума.
    • На заспіві фонграми низької якості ("задавки") трохи  понижаємо, щоб було чутно соліста, на приспівах гучніше, на програшах знов максимум.
    • Важливість звучання без пауз. Потрібна велика бібліотека підтримуючих музичних творів (Обов'язково інструментальні, різнохарактерні для різних контекстів)
  • Другий контур підсилення
    • Колоночні кабеля. Інтерфейс SPEACON. 
    • Підсилювачі
      • Комбіновані з мікшерами (кращий вибір), 
      • Активні колонки (теж не погано)
      • Кінцеві
      • Ступені захисту
      • Правила використання
  • Як вмикати та вимикати коплекти ЗПА. Хвиля вмикання від розетки до колонокі навпаки - вимикання від  колонок до розетки.

Слухачі відвідали студію звукозапису будинку культури та ознайомились із  приміщенням обладнанням студії.

Матеріали заходу

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021

Категорії сайту
Актуально
Корисні покликання

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com




Створено на AVE.cms v3.28 Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021

Про нас   
Календар подій   
Напрямки роботи   
Підвищення кваліфікації   
Професійні спільноти   
Дошкільна освіта   
Початкова школа   
Середня та старша школа   
Виховна робота   
Психологічна служба