21.08.2024 року івідбувся черговий щорічний освітній івент "VinBoot EduCamp" на якому було розглянуто та обговорено такі аспекти:
1. Системність та наступність у реалізації мистецької освітньої галузі 7 – 9 класів НУШ.
Нова українська школа (НУШ) передбачає суттєві зміни у підходах до навчання, зокрема, у галузі мистецтва. Цей звіт зосереджується на аналізі системності та наступності у реалізації мистецької освітньої галузі у 7-9 класах НУШ.
Основна мета мистецької освіти в НУШ – сформувати в учнів цілісну особистість, розвинути їх творчі здібності, естетичні смаки та емоційний інтелект. Серед ключових завдань можна виділити:
- Оволодіння основами різних видів мистецтва (музика, образотворче мистецтво, театр, література).
- Розвиток творчого мислення та уяви.
- Формування навичок самостійної творчої діяльності.
- Виховання почуття прекрасного та естетичної культури.
- Соціалізація та інтеграція учнів в освітнє середовище.
- Структура навчального плану.
Навчальний план з мистецтва для 7-9 класів НУШ передбачає інтегрований підхід, який дозволяє учням ознайомитися з різними видами мистецтва та їх взаємозв’язком. Головний акцент робиться на практичній діяльності, що сприяє розвитку творчих здібностей учнів.
Ключові компоненти навчального плану:
Теоретичні знання: історія мистецтва, основи композиції, кольорознавства, музичної грамоти тощо.
Практичні заняття: малювання, ліплення, гра на музичних інструментах, театральні постановки, літературне творчість.
Проектна діяльність: розробка та реалізація власних мистецьких проектів.
Методичні підходи у реалізації мистецької освіти в НУШ використовуються різноманітні методичні підходи, зокрема:
Проблемне навчання: стимулювання пізнавальної активності учнів шляхом постановки проблемних завдань.
Метод проектів: розвиток навичок самостійної роботи, дослідження та презентації результатів.
Інтерактивні методи: групові роботи, дискусії, ролеві ігри, що сприяють активній участі учнів у навчальному процесі.
Індивідуальний підхід: врахування інтересів та здібностей кожного учня.
Наступність між початковою та базовою школою.
Реалізація мистецької освітньої галузі в 7-9 класах НУШ є важливим кроком у розвитку української освіти. Системний підхід, різноманітні методичні прийоми та акцент на практичній діяльності сприяють формуванню творчої особистості.
2. STEM, STEAM і STREAM – підходи, які спрямовані на інтеграцію різних дисциплін та підвищення навчання та інновацій.
STEM, STEAM і STREAM – це сучасні педагогічні підходи, які набирають все більшої популярності в освіті. Кожен з них пропонує унікальний спосіб інтеграції різних навчальних дисциплін для стимулювання творчого мислення, критичного аналізу та вирішення проблем у учнів.
STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) фокусується на інтеграції природничих наук, технологій, інженерії та математики. Цей підхід дозволяє учням розвивати навички дослідження, експериментування та застосування наукових знань для розв'язання реальних проблем.
STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) додає до STEM мистецтво, що робить навчання більш креативним та всебічним. Мистецтво допомагає учням візуалізувати ідеї, розвивати емоційний інтелект та виражати себе творчо.
STREAM (Science, Technology, Reading, Engineering, Arts, Mathematics) розширює STEAM, додаючи до нього читання. Читання сприяє розвитку мовних навичок, критичного мислення та уяви.
Ключові переваги цих підходів:
- Комплексний розвиток особистості.
- Релевантність для реального життя: знання та навички, отримані за допомогою STEM, STEAM і STREAM, є затребуваними на сучасному ринку праці.
- Підвищення мотивації до навчання.
- Розвиток критичного мислення та творчості: Учні вчаться аналізувати інформацію, генерувати ідеї та знаходити нестандартні рішення.
- Співпраця та командна робота: проекти, засновані на цих підходах, заохочують учнів працювати разом для досягнення спільних цілей.
STEM, STEAM і STREAM – це не просто абревіатури, а потужні інструменти для трансформації освіти. Вони допомагають готувати учнів до життя в динамічному світі, де інновації та креативність є ключовими факторами успіху. Застосування цих підходів в освітньому процесі сприяє розвитку критично мислячих, творчих та всебічно розвинених особистостей, здатних вирішувати складні проблеми та створювати нові знання.
Застосування STEM, STEAM і STREAM вимагає від вчителів нових знань і навичок, а також відповідної матеріально-технічної бази. Однак, інвестиції в розвиток цих підходів є виправданими, оскільки вони відкривають перед учнями нові горизонти та готують їх до успішного майбутнього.
3. Практичне використання інструментів для вчителів, які допомагають у підготовці та організації навчального процесу.
Сучасний вчитель – це не лише передавач знань, а й креативний фасилітатор навчального процесу. Для ефективної організації та проведення занять педагоги все частіше вдаються до використання різноманітних цифрових інструментів. Ці інструменти не лише полегшують роботу вчителя, а й значно підвищують зацікавленість учнів до навчання та сприяють їхньому всебічному розвитку.
Які ж переваги надають вчителям сучасні інструменти?
1. Створення детальних планів уроків, календарних графіків, тематичних розробок.
2. Автоматизація рутинних завдань (наприклад, формування груп для роботи, розподіл ролей).
3. Можливість швидкого доступу до необхідних матеріалів з будь-якого пристрою.
4. Створення презентацій, інфографіки, відеоуроків для наочного пояснення матеріалу.
5. Організація онлайн-опитувань, тестів, ігор для перевірки знань учнів.
6. Створення інтерактивних дошок та платформ для спільної роботи.
7. Створення персоналізованих навчальних траєкторій для кожного учня.
8. Можливість адаптації матеріалу відповідно до індивідуальних потреб та темпів навчання.
9. Надання зворотного зв’язку кожному учневі.
10. Швидкий обмін інформацією між учителем, учнем та батьками.
Організація навчального простору:
- Створення віртуальних класів та бібліотек.
- Зберігання навчальних матеріалів в одному місці.
- Організація спільних проектів та завдань.
Найцікавіші та ефективними слід виділити такі :
MAGICSCHOOL - це онлайн-платформа, яка пропонує курси з штучного інтелекту та машинного навчання.
Eduaide — це платформа, що працює на основі штучного інтелекту, яка допомагає педагогам створювати плани уроків, навчальні ресурси та оцінки.
Вивчення робочого простору, керованим штучним інтелектом, для розробки динамічних уроків, створення спеціальних ресурсів і надання ґрунтовного зворотного зв’язку — і все це керується вашим досвідом.
Використання цифрових інструментів дозволить вчителю:
- Збільшити ефективність навчання: завдяки індивідуальному підходу та різноманітним формам роботи.
- Підвищити мотивацію учнів: завдяки інтерактивним формам навчання та можливості самостійної роботи.
- Зберегти час та сили: завдяки автоматизації рутинних завдань.
- Бути більш креативним та гнучким: завдяки широким можливостям, які надають сучасні інструменти.
Проведений освітній івент для вчителів мистецько-освітньої галузі успішно досяг своєї мети - ознайомив педагогів з новими цифровими інструментами та методами їх використання в навчальному процесі. Учасники заходу мали змогу взяти участь у тестуванні сайтів та використання платформ для автоматизації діяльності та обмінятися досвідом з колегами.
Загалом, захід отримав позитивні відгуки учасників, які відзначили актуальність тем, практичну спрямованість матеріалу та приємну атмосферу.
# | Прізвище, імя та побатькові | Код сертифікату |
---|---|---|
1 | 1 | |
2 | Арсеєнко Валентина Василівна | МИО-210824-22212 |
3 | Біліченко Олена Григорівна | МИО-210824-21171 |
4 | Баглай Олена Петрівна | МИО-210824-19312 |
5 | Баланчук Оксана Анатоліївна | МИО-210824-20610 |
6 | Басько Тетяна Петрівна | МИО-210824-19303 |
7 | Будикіна Богдана Сергіївна | МИО-210824-19476 |
8 | Бурдейна Уляна Олександрівна | МИО-210824-20413 |
9 | Буяновська Наталя Михайлівна | МИО-210824-19677 |
10 | Вікуліна Ріта Дмитрівна | МИО-210824-19883 |
11 | Валентина Матвеева | МИО-210824-21689 |
12 | Волковська Людмила Анатоліївна | МИО-210824-19308 |
13 | Волошина Тетяна Валеріївна | МИО-210824-19295 |
14 | Галицька Оксана Богданівна | МИО-210824-19428 |
15 | Глухенька Вікторія Дмитрівна | МИО-210824-19879 |
16 | Гончарук Надія Василівна | МИО-210824-19292 |
17 | Даревич Ірина Анатоліівна | МИО-210824-19403 |
18 | Делікатна Лариса Василівна | МИО-210824-21391 |
19 | Денисенко Тетяна Анатоліівна | МИО-210824-19570 |
20 | Дзиганська Інна Ігорівна | МИО-210824-19669 |
21 | Довгаль Юлія Антонівна | МИО-210824-21650 |
22 | Дороженко Ірина Володимирівна | МИО-210824-20704 |
23 | Дугельна Тетяна Юріївна | МИО-210824-19306 |
24 | Журовська Галина Василівна | МИО-210824-19435 |
25 | Зерук Світлана Михайлівна | МИО-210824-19310 |
26 | Ковальчук Олександр Дмитрович | МИО-210824-21325 |
27 | Корченюк Наталія Петрівна | МИО-210824-19296 |
28 | Корчик Олексій Андрійович | МИО-210824-20111 |
29 | Костюк Лоліта Олексіївна | МИО-210824-20140 |
30 | Криволап Інна Миколаївна | МИО-210824-20317 |
31 | Куцак Людмила Володимирівна | МИО-210824-19298 |
32 | Ладанюк Марія Володимирівна | МИО-210824-21144 |
33 | Ломакіна Таїсія Олександрівна | МИО-210824-19846 |
34 | Мартинів Наталія Михайлівна | МИО-210824-22406 |
35 | Мельничук Ольга Миколаївна | МИО-210824-20482 |
36 | Назарова Олександра Валентинівна | МИО-210824-21203 |
37 | Нежевенко Регіна Семенівна | МИО-210824-19297 |
38 | Нечипорук Наталія Володимирівна | МИО-210824-19452 |
39 | Олейнічук Наталія Сергіївна | МИО-210824-19572 |
40 | Островерха Наталія В'ячеславівна | МИО-210824-21477 |
41 | Півторак Світлана Віталіївна | МИО-210824-21667 |
42 | Питель Раїса Михайліна | МИО-210824-19329 |
43 | Побережна Ірина Віталіївна | МИО-210824-20231 |
44 | Поліщук Інна Федорівна | МИО-210824-19469 |
45 | Приймачук Оксана Миколаївна | МИО-210824-20745 |
46 | Присяжнюк Вікторія Олександрівна | МИО-210824-19293 |
47 | Присяжнюк Світлана Василівна | МИО-210824-20386 |
48 | Радіонова Олена Вололимирівна | МИО-210824-20910 |
49 | Рафалюк Зоя Дмитрівна | МИО-210824-21046 |
50 | Рудик Іванна Василівна | МИО-210824-20212 |
51 | Сковоронська Світлана Іванівна | МИО-210824-21562 |
52 | Слюсар Наталія Володимирівна | МИО-210824-20420 |
53 | Сопрун Андрій Олександрович | МИО-210824-20907 |
54 | Сорока Антоніна Іванівна | МИО-210824-20672 |
55 | Станіславчук Єлизавета Сергіївна | МИО-210824-21690 |
56 | Станкевич Наталія Михайлівна | МИО-210824-21262 |
57 | Стахова Ірина Олександрівна | МИО-210824-20604 |
58 | Степанець Наталія Олександрівна | МИО-210824-19670 |
59 | Тітова Ольга Петрівна | МИО-210824-21065 |
60 | Тарасенко Надія Ігорівна | МИО-210824-19747 |
61 | Філінова Ольга Василівна | МИО-210824-21692 |
62 | Шуркіна Лариса Миколаївна | МИО-210824-19354 |
63 | Щеглова Тетяна Леонідівна | МИО-210824-19290 |
64 | Юрченко Світлана Дмитрівна | МИО-210824-19301 |
21 серпня 2024 р. о 09:30 год. на базі комунального закладу "Вінницький ліцей №15 ВМР" відбудеться освітній табір «VinBOOT EduCAMP – 2024» для учителів мистецької освітньої галузі.
Тема: «Зміст шкільної мистецької освіти в умовах Нової української школи (НУШ)». «Сучасні освітні платформи, як інструменти створення навчальних та методичних ресурсів.»
Зміст:
Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021
Створено на AVE.cms v3.28
Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх
Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021