На черговому майстер-класі курсу «Використання офісного пакету MS Word в роботі закладу дошкільної освіти» перед слухачами був створений демонстраційний документ з використанням найефективніших (на думку автора) алгоритмів та з використанням інструментів які пересічний користувач доволі рідко використовує.
Перерахуємо всі використані засоби та методики більш докладно.
1. Документ починає створюватись як сучасний будинок: з ідеї та загальної блочної структури. Тобто, ви повинні спочатку вирішити, які основні розділи будуть у вашому документі. Бажано десь на папері для себе зобразити щось таке. Назвемо це глобальною структурою .
2. Тепер можна преренести цю глобальну структуру на сторінку WORD у вигляді окремих абзаців. Стилізуємо їх за допомогою таблиць стилів про які ми говорили на попередньому занятті.
3. Тепер бажано між цимим абзацами порозставляти невидимі керуючі знаки ====Розрив сторінки====. Для цього ставимо курсор перед кожним словом починаючи з другого і тиснемо комбінацію клавіш [Ctrl] +[Enter]. В режимі перегляду невидимих символів ми побачимо щось таке
Це робиться для того, щоб кожен розділ завжди починався з початку нової сторінки
4. Тепер можна наповнювати основні блоки вашого документа текстовим контентом. (З малюнками, схемами, діаграмами, та таблицями спішити не треба)
5. Абзаци основного тексту форматуємо відповідним стилем з таблиці, наприклад «Звичайний». Якщо є претензії до формату зразу застосовуємо інструменти форматування для довільного тестового абзацу і вносимо ці зміни у ваш стиль «Звичайний». Для цього ставимо курсор на маркер стилю в таблиці «Стилі», тиснемо праву кнопку миші і обираємо пункт «Обновить А звичайний в соответствии с выделенным фрагментом». Це прекрасний метод тонкого налаштування параметрів стилів.
6. Якщо потрібно то структуруємо текст далі. В кожній частині можуть бути підзаголовки, а в тих свої підзаголовки нижчого рівня і т.д. Не забуваємо, що кожен такий підзаголовок має свій рівень і його треба обов’язково стилізувати як показано вище. Повинно вийти щось таке:
7. Коли весь текст введено і стилізовано, можна оформити спеціалізовані абзаци – це прямі мови, цитати, означення, епіграфи, пояснення тощо.
8. Окремо спинились на колонтитулах та можливостях, що відкриваються тим, хто сміливо ступить на "заборонені" верхні та нижні поля :) . Нижче ви можете побачити результат роботи з колонтитулами документа.
9. Є можливість по різному оформляти колонтитули для різних частин документа. Для цього між ними потрібно вставити ще один невидимий командний символ ===== Разрыв раздела =====
10. Окремо спинилися на автоматизаціїї створення змісту. Вся процедура докладно описана у підручнику «Використання текстового процесора MS Word для створення багатосторінкового документа. Урок №2.», який я пропоную використати як конспект до нашого завдання. Нагадую, що даний посібник можна скачати на сайті нашої установи за поклиланням https://cprvmr.edu.vn.ua/publication/vikoristannya-tekstovogo-procesora-ms-word-dlya-stvorennya-bagatostor-nkovogo-dokumenta.-urok-2
Увага! Домашнє завдання за результатами третього майстер-класу, якраз, і полягає в створені невеликого тестового документу із структуруванням не менше другого рівня. (Щось, наприклад на зразок документу, що складається з двох чи більше частин із заголовками та, як мінімум кількома підзаголовками в кожній частині до яких приєднано спецзнаки «Элемент оглавления».
Так ось! Найголовніше навчитись створювати автоматичний зміст на початку чи в кінці документу за допомогою інструменту Ссылки -> Оглавления.
Весь процес докладно описано на сторінках вищеназваного посібника.
Більш докладно про графічні можливості Word я буду розповідати на наступному майстер-класі «Графічні можливості MS Office»
11. Розглянули приклад номерації сторінок нестандартним методом. Ми використали поле Page яке знаходиться в наборі Меню «Вставка» -> Экспресс-блоки -> Поле. Дивіться на малюнок нижче.
12. Оформили нашвидкоруч титульну сторінку. Використовуючи графічні елементи, що вже були в колонтитулах. Таким чином дотримались основних стилістичних норм: лаконічність, повторюваність, композиційна простота.
13. На завершення, обговорили методику роботи із джерелами та покликаннями на них, що є дуже важливим в світлі законодавства зі збереження авторських прав та академічної доброчесності.
---------------------------------
Нижче розміщено покликання на демонстраційний документ, який був створений під час заняття.
Кожен великий документ складається з багатьох структурних елементів і по своїй суті нагадує будинок. Тут і дах і фундамент і несучий каркас і гарний парадний вхід. Наприклад, як і в справжньому будинку, в документі є логістичний центр, такий собі коридор, крізь який ви зможете легко попасти у будь-яку кімнату. Ви, певно, вже здогадалися, що коридором є зміст документу.
Так ось, текстовий редактор MS WORD недарма називають інтелектуальною системою створення та структурування тексту. В арсеналі цього чудового програмного продукту є засоби, що дозволяють не просто створити всі "будівельні елементи" документу а і налаштувати зв'язки між ними, що перетворює ваш, з першого погляду, призначений лише для роздруку документ в повноцінний електронний аналог по своєму функціоналу дуже схожий на досконалий сайт.
Тому маючи в руках лише MS Word можна сміливо говорити про створення повноцінного електронного документоведення у вашій установі.
На третьому майстер-класі ми розглянемо наступні питання:
______________________________________________
Приєднуйтесь, буде цікаво!
Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021
Створено на AVE.cms v3.28
Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх
Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021