Номер заняття. Тема. |
План заняття
|
Що використаємо у своєму проекті |
Майстер-клас №1
«Сценарист -
Режисер-
директор»
|
- Кіно – як основний мультимедійний інформаційний канал, мистецтво, культурний феномен та індустрія.
- Жанри кіно та відео.
- Творчий задум, сюжет, сценарій, розкадровка, планування роботи.
- Середовище (натура), павільйон (приміщення), постановка, мізансцени, композиція кадру.
- Звук. Світло. Тло. Одежа. Реквізит.
- Функції членів знімальної групи.
- Основи акторської роботи. Сцени. Дублі.
|
- Чіткий сюжет із прологом, розвитком, кульмінацією та розв’язкою.
- Розбиття стрічки на розділи.
- Підбір акторів, дикція, природність гри.
- Побудова кадру.
- Відповідність вмісту кадру та сюжету.
|
Майстер-клас №2
«Оператор»
|
- Основи операторської роботи
- Засоби відеофіксації (відеокамери, фотокамери, смартфони)
- Робота з об’єктивом (зум-ефект, зміна фокусної відстані, глибина різкості, робота з експозицією, фільтри, бленди тощо.)
- Засоби транспортування камери (стійка, рамка, стік, екшн-тримач, стендікам, дрон, апарель, кран типу «журавель», візок, рейки, тролей і т.п.)
- Освітлення. Фізичні, технічні та художні аспекти.
- Джерела світла (природнє освітлення, лампи, фільтри, софіти, спалахи, світлові ефекти)
- Звукозапис (мікрофони, пристрої, носії, формати).
- Дубляж звуку, музичний супровід, шуми.
- Синхронізація звуко- та відеоряду. Навіщо потрібна «хлопавка».
- Операторський супровід цифрових спецефектів (зелене тло для «хромакею», маскінг, захоплення руху тощо)
|
- Стабільність картинки (використання засобів що зменшують вібрацію камери)
- Грамотне використання природних або штучних джерел світла з творчою метою.
- Якість звукового матеріалу
- Синхронність звуко – та відеоряду в моно та полілогах.
- Використання однотонного тла для «хромакею»
|
Майстер-клас №3
«Монтажер. Крок 1.»
|
- Програми для відеомонтажу на ПК та смартфонах.
- Джерела відеоматеріалів (носії, файли, формати, конвертування, захват відео, YouTube, футажі, світлини та інші графічні матеріали, 3-D анімація та спецефекти)
- Середовище програми, робочі блоки, треки, шари, синхронізація зі звуком.
- Обрізання, поділ, групування, розбиття, копіювання, розтягання, стиск, реверс як ефект
- Ручні ефекти. Прозорість, огинаючі альфа-каналу, напливи.
|
- Використання світлин, монохромних або градієнтних шарів, футажів або графіки в якості переднього плану або тла
- Використання фрагментів з YouTube (в дозволених межах)
- Від’єднання та заміна звукоряду.
- Використання кількох шарів у відеоряді.
- Використання статичної або змінної прозорості (напливів).
- Використання логічного монтажу кліпів (обрізання поділу, групування, розбиття, копіювання, розтягання, стиску, реверсу як ефекту).
|
Майстер-клас №4
«Монтажер. Крок 2.»
|
- Робота з кадром (пропорції вихідного та кінцевого відео матеріалу, вирішення диспропорцій),
- Роздільна здатність. Стандарти та реальність.
- Трансформінг кадру (масштабування (цифровий zoom), рух, обертання, мозаїка з кадрів в різних шарах, кадр в кадрі тощо.)
- Запис змін параметрів трансформінгу та ефектів за допомогою вузлів та огинаючих.
- Програмні ефекти деформації растру. Псевдо 3-D.
- Програмні ефекти розмиття (блюру) та збільшення контрастності растру.
- Програмні переходи та їх види (3-D, Х-фейдери, кольоровий спалах, градієнтні маски, тощо)
- Робота зі звуком. (нормалізація, компресія, середовище, модуляція, огинаючі, синхронізація з відео)
|
- Використання вертикального відео зі смартфону в стандартному кадрі 4:3 або 9:16.
- Використання блюру в якості тла.
- Використання кількох видів трансформінгу. Наприклад: масштабування, руху та обертання (бажано одночасно)
- Використання довільних програмних переходів.
- Акуратна звукова доріжка (бажано компресована та з ефектами реверберації)
|
Майстер-клас №5
«Постпродакшн та поширення. Блогінг.»
|
- Робота з екранним текстом. Титри, підписи.
- Заставки, паузи, розділи.
- Рендерінг, формати, стискання файлів.
- Колоризація, дубляж звуку, цифрові спецефекти.
- Tik-Tok революція. Вертикальні відео як соцмережа.
- Автоматична генерація титрів.
- Відеоблогінг, власний стиль, робота над своїм брендом.
- Спеціальне ПЗ для відеоблогінгу на прикладі OBS Studio
- Створення свого YouTube – каналу.
|
- Створити титри на початку, або в кінці фільму.
- Можна використати спливаючі підписи біля людей, що є об’єктами інтерв’ю.
- Створити розділи які можна розділити паузами згідно сюжетного задуму.
- Використати записані слова автора в якості коментарю.
- Можна використати автоматичний генератор титрів.
- Після рендерингу, отриманий матеріал розмістити на власному YouTube – каналі, а покликання на нього прислати на перевірку.
|