Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

Події

Докладно про...

Події

Докладно про...

12

/05/23

15:30

Майстер-клас

Четверте заняття курсу «Використання офісного пакету MS Word в роботі закладу дошкільної освіти» було присвячене малюванню. Графічні образи найкраще сприймаються людиною, (особливо, маленькою), тому навички малювання, захоплення, редагування, конвертації та збереження цифрових зображень та графічних файлів такі важливі для працівників ЗДО.

Головна теза, яка випливає з нашого заняття полягає в тому, що для вирішення більшості графічних задач зовсім не потрібен професійний графічний редактор. Досить повністю оволодіти графічними можливостями звичайного MS Word.

  1. Спочатку ми торкнулися векторної графіки. В закладці «Вставка» є розділ «Иллюстрации» (Нажаль підписи елементів інтерфейсу російсько-мовної версії MS Word 2010, яка використовувалась мною при поясненнях, інколи не відповідають суті. На мій погляд, дану вкладку краще було б назвати «Зображення»). В ній є іконка-кнопка «Фигуры». (Також, на мій погляд, не вдала назва. Насправді, вона відкриває випадаюче вікно з векторними об’єктами-примітивами та інструментами векторної графіки. Тому, більш правильна назва - «Векторні об’єкти», або «Малювання»).
  2. Серед великої кількості примітивів (прямокутників, еліпсів, стрілок, стрічечок, зірочок і т.п.) ви можете обрати бажаний, та простим перетаскуванням мишею по діагоналі нанести його на аркуш. Далі відкриваються можливості його редагування, вони зібрані в спеціальному стріп-меню «Средства рисования» , що відкривається, коли ми виділяємо векторний об’єкт.
  3. Векторний об’єкт складається з контура («абриса») та заливки. Контур можна довільно деформувати, перетаскуючи вузли-вершини мишею , та вигинаючи за допомогою методики Без’є (Без’є – французький математик, що винайшов спосіб редагувати довільні вигини кривої одним рухом) лінії що їх сполучають.
  4. Заливка дуже урізноманітнить ваші об’єкти, адже WORD вміє «заливати» замкнуті векторні контури суцільним кольором, бітовими візерунками, градієнтними переливами, довільними растровими зображеннями. Ми ж, зупинилися на вражаючих можливостях, які відкриваються якщо використовувати налаштування прозорості тла, про яке часто забувають користувачі.
  5. Далі ми докладно розібрали саме малювання за допомогою інструментів «Полилиния» та «Рисованная кривая». (Перевага «Полилинии» полягая в можливості малювати як криву так і ламану).
    Нажаль, мальовані криві мають дуже багато вузлів-вершин, тому їх важко редагувати. Тому варто будь-які криві зводити до ламаних, а потім, використовуючи «важельки Без’є» для доведення сполучних ліній до ідеалу.
  6. Допомогти вам швидко та рівненько малювати стандартні об’єкти може мережка («сітка») (на взірець клітиночок на листочку в «математику» :)). Її можна ввімкнути «пташечкою» в полі «Сетка» вкладки «Вид». Найкраще вона допомагає при малюванні правильних квадратиків та кіл, що ми і використали при виконанні домашнього завдання.

Увага! Домашнє завдання.

  • Використовуючи сітку, створити шахівницю 8 х 8 клітинок темного та світлого забарвлення.
  • За допомогою інструменту «Полилиния» намалювати шахові фігурки «Король», «Королева»(«Ферзь»), «Слон», «Кінь», «Тура», «Пішак».
  • Зменшити всі ці фігури до потрібних розмірів (Щоб вони поміщалися в клітинку шахівниці).
  • Розмножити «фігури» в достаній к-сті та зафарбувати в відповідні кольори для розстановки початкової позиції шахової гри.
  • Розставити фігури на місця (за правилами, королева «любить» поле свого кольору :))
  • Зберегти документ у форматі *.doc або *.docx та прислати файл із цим зображенням, як завжди, на поштову адресу metiska64@gmail.com.
     

Нижче, на малюнку можете побачити, приклад виконаного домашнього завдання.

Увага!

Докладно, про хід виконання цього завдання, та багато про що інше в галузі комп’ютерної графіки, ви зможете прочитати у моєму посібнику «Робота з графікою та фотомастерінг». Нижче, розташоване посилання, за яким його можна скачати.

"Робота з графікою та фотомастерінг" (Мельник Т., 2011 р.)

  1.  Продовження заняття було присвячене растровій графіці, тобто, роботі з фотографіями та іншими зображеннями, що ви можете зберігати в растрових форматах (*.jpg, *.jpeg, *.bmp, *png, *.tiff тощо)
  2. При вставці фото в текст потрібно свідомо використовувати інструмент обтікання текстом. Пам’ятаємо про те, що до тих пір поки зображення має статус обтікання «в тексте», ви не зможете його довільно рухати в межах аркушу, тому що Word його буде сприймати лише як слово в тексті.
  3. Особливо наголосили на частій помилці при зміні вертикальних чи горизонтальних розмірів фото. Недопустимо, при цьому, змінювати ці розміри поодиноко. Треба змінювати обидва розміри разом так, щоб відношення сторін зберігалося. Для цього треба використовувати діагональні маркери («маркери пропорційного масштабування». При настійливому бажанні змінити один із розмірів, бажано використовувати інструмент обрізання. Приклади невдалого масштабування світлини наведено нижче.
  4. Докладно розібрали інструменти вирізання зі світлини довільного фрагменту за допомогою інструментів «Удалить фон» та «Установить прозрачный цвет». Це дуже популярна операція. За допомогою вирізаних фрагментів можна зробити цікаві фото-колажі.
  5. Наголосили про поширені помилки в підготовці фото для публікацій на електронних- та веб-ресурсах (сайтах, блогах, презентаціях, хмарних фотоальбомах тощо), як то:
    1. повороті фото для «вирівнювання горизонту»,
    2. обрізанні для кращого композиційного розташування об’єктів зьомки та деталізації контенту,
    3. деяких правилах вибору ракурсу зьомки та використання підсвітки-спалаху при несприятливих умовах освітлення,
    4. доведення параметрів яскравості, контрастності та інтенсивності за допомогою засобів редагування растрових зображень Worda,
    5. стиску растрових зображень «гуртом» під час зберігання документу за допомогою відповідного сервісу.
  6. Ознайомилися з непоганими можливостями по художньому оформленні фото за допомогою растрових ефектів та інструментів. Набір даних засобів у Word дещо схожий за своїм функціоналом до популярного растрового редактора Photo Shop.

Де в чому офісний пакет "MS Office" (маються на увазі  деякі програми цього пакету як то: Word, Excel, Power Point, Publisher, Picture manger) може посперечатися з професійними графічними редакторами в справі створення, редагування, конвертації, збереження та переддрукарської підготовки графічного контенту документу. Деяким користувачам буває цілком достатньо цих можливостей для більшості задач. 

Ці навички можуть знадобитися вам для підготовки дидактичних, настінних або роздаткових матеріалів. В майбутньому, ми обов'язково доторкнемося і до професійних графічних редакторів, а зараз помалюємо Вордом!

То ж, запрошую на пленер. Як завжди буде цікаво, приєднуйтесь!

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021

Категорії сайту
Актуально
Корисні покликання

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com




Створено на AVE.cms v3.28 Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021

Про нас   
Календар подій   
Напрямки роботи   
Підвищення кваліфікації   
Професійні спільноти   
Дошкільна освіта   
Початкова школа   
Середня та старша школа   
Виховна робота   
Психологічна служба