От і закінчився курс «Використання офісного пакету MS Word в роботі закладу дошкільної освіти». Останнє заняття було присвячене різним «фокусам», які можна демонструвати за допомогою офісного пакету MS Office. Насправді, за допомогою застосунків вищеназваного пакету ( а саме: Word, Excel, Power Point, Publisher і т.п.) можна просто вирішувати достатньо поширені та нестандартні задачі. Тому то цей пакет так міцно увійшов в наш офісний «побут». За півтори години насиченої роботи ми встигли розглянути наступні алгоритми та лайфхаки.
1. Комбінації клавіш та власне робоче середовище. Ми розглянули простий спосіб «пов'язати» довільну комбінацію клавіш клавіатури з введенням довільного символа. Таким чином, ми змогли на українську розкладку клавіатури «посадити» англійський апостроф.
На жаль, ми не розглянули ще одну важливу деталь цього методу. На клавіатурні комбінації можна «посадити» ще і функції Word. Тобто, ті дії які виконуються при натиску на іконки на стрічці команд Word. Наприклад, ми можемо запрограмувати виконання команди «збільшити/зменшити величину літер на одиницю» на натиск комбінації клавіш [Ctrl] + > або [Ctrl] + <. Це, і ще багато чого корисного, докладно описано в посібнику #лайфхаки для завуча.
2. Пошук та заміна – універсалний засіб корекції. Насправді, за допомогою цього методу можна масово правити або навіть трансформувати великі об'єми тексту. Наприклад, замінити звичайні лапки ( "..." ) на лапки типу "Ялинка" ( «...» ). Причому, на початку "облапляного" тексту буде така («), а в кінці така (»). Ще один приклад. Можна замінити всі абревіатури ВМР на Вінницька міська рада, або всі відмінкові закінчення слів жіночого роду -а на -у. Наприклад: Петрівна, Олена, робота, лампа, пташка на Петрівну, Олену, роботу, лампу, пташку і т.д. Ще один яскравий приклад. Можна замінити у всьому тексті два пропуски ".." на один "." (зверніть увагу на те, що пропуск це невидимий символ). Це дозволить до мінімума скоротити відстані між словами, та уникнути фактів невиправданого використання пропусків для позиціонування об'кєтів в документі. Така робота дуже подібна до розгадування пас'янсів, або загадок, тому досить цікава. Дані прийоми також описані в вищевказаних посібниках.
3. Автоматичне доповнення тексту. Цей пункт плану не розглядався.
4. Виготовлення флаєрів, та візиток MS Publisher.
5. Виготовлення афіш. Мозаїчний друк MS Publisher.
Дана програма (MS Publisher.) саме призначена для оперативного виготовлення та роздруку подібної продукції. У Publisher все влаштовано майже так само як і в Word , але є і відмінності. Перерахуємо основні.
От і всі відмінності. Насправді буклети ("розкладушки", які можна отримати зігнувши якось листок паперу А4), або брошури можна з успіхом "клепати" і в WORD, про що я розповідав під час цього курсу і в усіх вищевказаних посібниках. Але, якщо мати на увазі те, що для розробки даних видів друкованої продукції існують спеціалізовані видавничі системи, то стане зрозумілим поява такого застосунку від Microsoft. Вони хотіли одним застосунком розв'язати весь клас подібних задач. Ринок та здорову конкуренцію ніхто ще не відміняв.
6. Виготовлення квитків з поточною нумерацією. В цьому лайфхаку було продемонстровано можливість злиття таблиць EXCEL (як універсального засобу для створення баз даних в нашому випадку) та шаблонів MS Publisher. Поточні номери квитків, або лоторей були створені у вигляді таблички в табличному процесорі EXCEL та збережені у вигляді файлу. Потім виготовляємо шаблон квитка (за своїми розмірами квитки маленькі, тому ми використали вже існуючий шаблон візитівки, трохи його підкоректувавши). В портібне місце вставляємо поле "Номер". За допомогою майстра злиття поєднуємо EXCEL-файл та шаблон та отримуємо копії квитків з правильно розставленими номерами.
7. Виготовлення нагородних документів (грамот, подяк, атестатів тощо). Тут також використовується інструмент злиття але вже таблиць EXCEL та шаблону створеного в WORD. Все те саме, що і в попередньому випадку. Опишемо процедуру як алгоритм.
Увага! Щойно я описав порядок виконання п'ятого, останнього домашнього завдання. Також, детальний опис його виконання ви зможете знайти у посібнику #лайфхаки для завуча.
------------------------------------------------
Увага! Не всі слухачі курсу мають право на отримання сертифікатів. За умовами курсу, всі хто були зареєстровані, але не відвідували його (хоча б одного заняття) відчислені (дивіться журнал курсу нижче). Обов'язковою умовою отримання сертифікатів є виконання всіх п'яти домашніх завдань. На їх виконання Вам дається два тижні від дати завершення курсу, тобто до 8 червня 2023 року.
Увага! Оскільки під час двох занять, згідно журналу, не проводилось фіксації присутності, може бути випадково виключена слухачка яка була присутня на них. Тому, щодо повторного включення Вас до списку сертифікації, Вам потрібно написати листа на адресу metiska64@gmail.com де треба вказати Прізвище, ім'я, по-батькові, посаду, назву закладу, електронну адресу та дату, коли відбувся майстер-клас на якому Ви були присутні.
Ще раз нагадуємо тематику всіх домашніх завдань
Майстер-клас №1 (12.04.23) «Архетипіка Word. Історія, сучасність, майбутнє».
Майстер-клас №2 (21.04.23) «Форматування тексту – навичка та мистецтво».
Майстер-клас №3 (03.05.23) «Створення структури документу – новий рівень майстерності».
Майстер-клас №4 (12.05.23) «Графічні можливості MS Office».
Майстер-клас №5 (25.05.23) «Алгоритми та лайфхаки»
Нагадую, файли з домашніми завданнями потрібно присилати на адресу metiska64@gmail.com. Якщо у Вас є питання щодо виконання домашніх завдань звертайтесь до консультанта КУ "ЦПРПП" ВМР Мельника Тараса.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021
Створено на AVE.cms v3.28
Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх
Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021