Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

Події

Докладно про...

Події

Докладно про...

28

/05/24

15:00

Відзначення

Проєкт “Collaboration for Innovation” імплементувався  Центром професійного розвитку  педагогічних працівників Вінницької міської ради  за ініціативи консультантки Центру та координаторки Спільноти вчителів іноземних мов Вінницької міської територіальної громади, к.пед.н. Лановенко А.О.

Кожен  вчитель без виключень  змушений долати складнощі та виклики сьогодення. Для того щоб бути професіоналом потрібно постійно навчатись та розвиватись. Одним із дієвих шляхів підвищення кваліфікації та професійної майстерності вчителя  є  взаємодія в професійній спільноті, де разом з  колегами, в колі своїх однодумців, відбувається обмін ідеями, досвідом, здобутками, інноваціями, є можливість вдосконалювати або змінювати свої підходи до навчання учнів або до певних його аспектів, впроваджувати здобуті знання  в  щоденній професійній діяльності. Адже постійно з’являються  нові напрямки, технології, методики, прийоми,  онлайн інструменти та засоби,  які вчителям хотілось би  вивчити та використовувати в роботі під час офлайн, онлайн або змішаного навчання.

Сьогодні неможливо уявити педагога, який не розвивається, не навчається  і не йде в ногу з часом.  Тому виникла ідея в Спільноті вчителів іноземних мов реалізувати проєкт “Collaboration for Innovation”.  

Головні завдання проєкту “Collaboration for Innovation” :  

  • інтенсифікувати взаємодію закладів загальної середньої освіти в рамках роботи професійної спільноти вчителів іноземних мов Вінницької МТГ;
  • сприяти розвитку професійних компетентностей вчителів іноземних мов;
  • сприяти  взаємодії вчителів на рівні peer-to peer, тобто рівний-рівному, обміну сучасними прийомами і методами навчання, інноваційними і цифровими технологіями для ефективної освітньої діяльності;
  • сприяти вивченню кращих педагогічних практик в  галузі іншомовної освіти;
  • зібрати, узагальнити та створити базу даних ефективних сучасних інноваційних практик  викладання іноземних мов за матеріалами проєкту;
  • сприяти розповсюдженню та використанню нових педагогічних   технологій, прийомів, методів та засобів  навчання  іноземних мов  вчителями іноземних мов у своїй професійній діяльності з метою підвищення ефективності освітнього процесу.

Є багато різноманітних технологій, методів, прийомів роботи, які використовують вчителі в своїй щоденній роботі. Деякі вчителі більше спираються на  традиційні методи навчання, а інші постійно вивчають щось нове та впроваджують інноваційні підходи в своїй роботі. Є також  актуальні теми, які  хвилюють вчителів іноземних мов сьогодні,  як-от: реформа НУШ в загальній середній освіті, компетентнісний, діяльнісний,  особистісно-орієнтований підходи до навчання, інтегровані курси, нові освітні технології,  STEAM-навчання, штучний інтелект у навчанні, постійно оновлюються засоби онлайн навчання, з’являються нові методики викладання та інше. Актуальною є психологічна підтримка всіх учасників освітнього процесу, активно впроваджується програма соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН) та  інші методи психоемоційної підтримки вчителів та учнів. Також стрімко змінюються форми здобуття освіти, оскільки багато учнів знаходяться за кордоном.  Тому для вчителів завжди був і є актуальним обмін досвідом, новими підходами, методами та прийомами навчання, де кожен вчитель може побачити і зрозуміти що робить він,  а що роблять інші  вчителі.

Відтак, для реалізації проєкту “Collaboration for Innovation” було створено динамічну групу вчителів -координаторів, які є представниками закладів загальної середньої освіти ВМТГ, які виявили бажання бути учасниками проєкту.

У жовтні минулого року координаторкою проєкту Лановенко А.О. було проведено  інформаційну зустріч з вчителями-координаторами, де було визначено мету, завдання, функції учасників проєкту та основні етапи імплементації проєкту. Також  вчителям було запропоновано тематику заходів в рамках проєкту, виходячи з актуальності тем сьогодення. Згодом було узгоджено теми, план та графік реалізації проєкту. Таким чином, на початковому етапі було заявлено 16 закладів освіти – учасників проєкту, а до  фінішу прийшли 13 закладів загальної середньої освіти. Участь у проєкті була добровільною. Кафедри вчителів іноземних мов закладів, які проявили активність, зацікавленість та ініціативу такі: Комунальний заклад  "Вінницький ліцей N 2 ",

Комунальний заклад "Вінницький ліцей №3 ім. М. Коцюбинського",

Комунальний заклад “ Вінницька початкова школа №5",

Комунальний заклад «Вінницький ліцей №7 ім.Олександра Сухомовського»,

Комунальний заклад "Вінницький ліцей №10", 

Комунальний заклад  «Вінницький ліцей №12»,

Комунальний заклад "Вінницький ліцей № 15", комунальний заклад "Вінницький ліцей №22",

Комунальний заклад «Вінницький ліцей №29», комунальний заклад "Вінницький ліцей №31",

Комунальний заклад "Вінницький ліцей №32", 

Комунальний заклад "Вінницький ліцей N 35 ", 

Приватний дитиноцентрований заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів "Хаб Скул".

   У рамках проєкту ми проводили заходи і в офлайн і в онлайн, і у форматах міні-едкемпу,  майстерок,  роботи в групах, ігрових прийомів, командні змагання, проєктна робота, майстер-класи та інше. Під час цих заходів  розглядали актуальні професійні теми, такі як:  

1.Практичні методи і прийоми роботи вчителів іноземної мови в НУШ ( навчання читання, письма, говоріння під час уроків, ігри, театр, арт-технології, досвід роботи в інклюзивних класах, формування ключових компетентностей у початковій школі з демонстрацією елементів уроку, досвід роботи в 5-6 класах НУШ, створення і використання хмар слів, майстер-клас по створенню вебквестів на платформі https://vseosvita.ua).

2.Інноваційні ресурси професійного розвитку вчителя іноземної мови: нові підходи і можливості ( гейміфікація, штучний інтелект в роботі вчителя (https://chatgpt.com, smart-технології (http://answergarden.com; www.tricider.com, www.ourboox.com, ThingLink, StrawPoll, BookCreator та інші).

3.Реалізація одинадцяти компетентностей НУШ на уроках англійської мови (https://wordwall.net/uk, віртуальні музеї https://www.vangoghmuseum.nl/en, https://www.vyond.com, https://www.mindmup.com, https://www.gamestolearningenglish.com, https://www.learningchocolate.com, https://enghub.pro/all-materials, https://dashboard.blooket.com/discover, https://www.englishteachingzone.com, https://ttsmp3.com, https://poodll.com/poodll-languages/plugin-poodll-wordcards, https://flipgrid.com).

4.Практичне впровадження ефективних онлайн інструментів на уроці англійської мови з використанням комунікативного підходу (https://www.educaplay.com, https://talken.cloud,  штучний інтелект (https://app.conker.ai, платформа https://vchymo.com),  e-ресурси для побудови уроку доступ на сайті: https://cprvmr.edu.vn.ua/com_pages/inozemni_movy); віртуальні цифрові дошки (https://linoit.com -Linoit.com; https://padlet.com - Padlet.com); 

5. Формувальне оцінювання на уроках іноземної мови (техніки формувального оцінювання, приклади  формувального оцінювання під час формування навичок сприймання на слух, писемної взаємодії, читання, інструменти самооцінювання в 5-6 класах НУШ, можливості штучного інтелекту для викладання англійської мови chatgpt.com).

6. Національно-патріотичне виховання на уроках іноземних мов (доступ на сайті: https://cprvmr.edu.vn.ua/com_pages/inozemni_movy); 

7. Створення інтерактивних вправ на онлайн порталі https://www.liveworksheets.com.

8. Вивчення місцевої громади через інтерактивне навчання іноземних мов (презентація інтерактивного посібника англійською мовою "Vinnytsia: from past to present”, в якому зібрано матеріали про Вінницю, які представлені в шести різних рубриках: загальна інформація про наше місто, історія Вінниці, сучасна Вінниця, визначні місця Вінниці, відомі особистості Вінниці, після кожної рубрики пропонуються розроблені завдання для перевірки знань учнів ( доступ на сайті: https://cprvmr.edu.vn.ua/com_pages/inozemni_movy). та як скористатись вебзастосунком зі штучним інтелектом https://character.ai.

9. Розвиток цифрових компетентностей під час уроку англійської мови (https://prezi.com, https://support.edpuzzle.com, https://milanote.com - онлайн дошка, https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator, https://www.pixton.com/welcome. 

10. Практичні ідеї впровадження комунікативного підхіду на уроках іноземних мов (8 комунікативних «warm-up activities» для уроку, як зробити урок комунікативним під час навчання говоріння, читання (Талант-шоу), аудіювання і письма, алгоритм використання пісень під час уроків англійської мови https://www.youtube.com/watch?v=8zvZ5ENQ7ys

11.Формування і розвиток критичного мислення на уроках іноземної мови (стратегія вчителя для розвитку критичного мислення, найбільш захоплюючі прийоми заохочення учнів до критичного мислення в початковій та старшій школі, RED Model, цифрові інструменти для розвитку критичного мислення www.tricider.com)

12.Предметно-мовне інтегроване навчання іноземних мов в початкових класах (приклади проєктів інтегрованого навчання,  а також робота з: https://www.menti.com,  https://quizizz.com, https://sketch.metademolab.com, https://app.twee.com/, www.canva.com.). 

13. Кейс сучасного вчителя іноземної мови (практичні матеріали для уроку, аналіз підручників з англійської мови, онлайн інструменти для вчителя зі штучним інтелектом https://gamma.app, https://twee.com, комунікативні практики для розвитку говоріння, завдання НМТ з англійської мови та інше). 

Всі матеріали заходів доступні для вивчення на сторінці спільноти вчителів іноземних мов Вінницької МТГ на сайті КУ «ЦПРПП ВМР» за покликанням: https://cprvmr.edu.vn.ua.

Завдяки такій співпраці ми досягли мети та очікуваних результатів проєкту, а саме:

  • Розвиток та вдосконалення професійних компетентностей вчителів іноземних мов;
  • Професійна взаємодія вчителів іноземних мов за принципом «peer-to-peer» (рівний- рівному);
  • Формування здатності до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками професійних груп різного рівня (соціальна компетентність)
  • Формування здатності до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування колег до досягнення спільної мети (лідерська компетентність)
  • Формування здатності до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності (підприємницька компетентність)
  • Психоемоційна підтримка вчителів іноземних мов.  

У проєкті взяли участь 68 спікерів - вчителів іноземних мов та вчителів-координаторів закладів ЗСО міста. Це вчителі, які постійно розвиваються самі і прагнуть розвивати інших.  Всі спікери проєкту отримали подяки та сертифікати підвищення кваліфікації від Центру професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради.

Впевнена, що всі учасники проєкту, які відвідували заходи отримали корисні матеріали для роботи і натхнення для подальшого професійного розвитку. Такий взаємообмін інформацією спонукає до пошуку нових підходів у досягненні навчальних цілей,  це вихід за межі стандартів та можливість використати нові методи та прийоми, які мотивуватимуть учнів до навчальної діяльності в цілому та до вивчення іноземних мов зокрема. Адже створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності кожної дитини під час вивчення іноземних мов – основна мета, що покладена в основу інноваційних технологій навчання. Тому реалізація проєкту «Collaboration for Innovation» в Спільноті вчителів іноземних мов ВМТГ відповідає потребам і вимогам сьогодення та, в кінцевому рахунку, сприяє більш якісній та ефективній навчальній взаємодії вчителів іноземних мов та учнів під час освітнього процесу.

Дякую активній Спільноті вчителів іноземних мов Вінницької МТГ за участь у проєкті “Collaboration for Innovation” і сподіваюсь на нашу подальшу плідну співпрацю, взаєморозуміння та підтримку!

 

Матеріали заходу
Фотозвіт
Для професійних спільнот

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021

Категорії сайту
Актуально
Корисні покликання

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com




Створено на AVE.cms v3.28 Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021

Про нас   
Календар подій   
Напрямки роботи   
Підвищення кваліфікації   
Професійні спільноти   
Дошкільна освіта   
Початкова школа   
Середня та старша школа   
Виховна робота   
Психологічна служба