Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

Події

Докладно про...

Події

Докладно про...

06

/01/23

10:00

Вебінар

Напередодні різдв'яних свят спільнота учителів інформатичної освітньої галузі зібралася на свої традиційні "Зимові студії". До вебінару приєдналися 40 учителів інформатики ВМТГ. Головним питанням зібрання було виставлення семестрових оцінок 5-6 класах.

НУШ послідовно впроваджує компетентісний підхід до освіти, і тому такі, добре знайомі вчителям мовних галузей, компетентісні рівні оцінювання зявилися і на сторінках журналу з інформатики. Зрозуміло, що вони є лише відображенням ключових компетентностей якими повинен оволодіти учень. Тепер сторінка журналу виглядатиме так:

Чотири компонента оцінки, що обов'язково з'являться у кожному журналі 5-го класу перед семестровою.

Замість традиційного табелю учень отримуватиме свідоцтво досягнень де також вказуються ці рівні.


Зрозуміло, кожен заклад вирішує порядок та спосіб цього оцінювання самостійно. Але зрозуміло , що
учитель також повинен свідомо виділити на кожному уроці чотири складові, а саме:

  1. Пошук, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем (коротше, теоретичні засади інформатики)
  2. Створення інформаційних продуктів і програм для ефективного розв’язання задач/проблем, творчого самовираження (індивідуально і у співпраці) за допомогою цифрових пристроїв і без них (коротше, творчий аспект роботи)
  3. Усвідомлене використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творця та/або споживача (коротше, практичний аспет)
  4. Усвідомлення результатів використання інформаційних технологій для себе, суспільства, навколишнього середовища і сталого розвитку суспільства, дотримання етичних і правових норм інформаційної взаємодії (коротше, ціннісний аспет)

Нещодавно з'явились роз'яснення щодо цього питання від авторки модельної програми з інформатики 5 клас Оксани Пасічник. Див. відео.

У свому виступі голова МО інформатики, Пасіхов Юрій Якович,  дав відповіді на деякі з актуальних питань оцінювання та загальної організації навчального процесу в даних умовах. Короткі відповіді на ці питання наведені нижче.

з. Чим інформатика в 5-ому класі НУШ відрізняється від інформатики в 5-ому класі попереднього року?

в. Тільки тим, що може бути 1,5 години на тиждень(не обовʼязково), та тим, що в журналі перед семестровою оцінкою зʼявляться чотири додаткові стовпчики ІФО-1 - ІФО-4 та «свідоцтвом досягнень» замість «табеля успішності»

з. Чи може адміністрація закладу зменшити/збільшити кількість годин на вивчення інформатики?
в. Так, мінімальна кількість - 1 год/тиждень, максимальна - 2 год/тиждень, це визначається в навчальному плані школи до початку навчального року.

З. Чим зміст навчання інформатики у 5-ому класі за програмою 2022 року відрізняється від інформатики за програмою 2017 року?
В. Суттєво - нічим, деякі теми помінялись місцями з 6-им класом. Базові знання, що визначені у додатку 13 до Держстандарту, абсолютно такі ж самі, як і в програмі 2017 року.

З. Але ж тепер дали можливість вчителям укладати свої власні навчальні програми на основі модельних, обираючи порядок вивчення тем та вибір часу для їх вивчення?

В. Чинні програми інформатики передбачали, що вчитель самостійно обирає порядок вивчення тем та вибір часу для їх вивчення, зважаючи на свою рівень підготовки учнів, наявну матеріально-технічну базу та власну фахову кваліфікацію.

3. Тепер можна використовувати формувальне оцінювання?
В. Вчителі і до НУШ використовували формувальне оцінювання - поточне оцінювання завжди було інструментом, за допомогою якого вчитель визначав ефективність застосованих методик(педагогічних технологій) і формував як власний методичний апарат, так і освітню траєкторію учнів.

з. У нашій школі протягом першого семестру рішенням педагогічної ради запроваджено «адаптаційний період» і оцінки не ставляться, як бути з семестровими оцінками?

в. У такому випадку бальні оцінки за І семестр не виставляються. Річна бальна оцінка буде виставлена на основі оцінки за ІІ семестр.

з. Ми оцінюємо досягнення учнів «рівнево» (ВДСП), семестрові оцінки теж мають бути рівневі?
в. Семестрові і річні оцінки при використанні будь-яких систем та шкал оцінювання мають бути лише за шкалою 1-12

з. Семестрові оцінки виставляються на основі «семестрового оцінювання» в кінці семестру?

в. Семестрові оцінки виставляються на основі тематичних оцінок з врахуванням обовʼязкового семестрового оцінювання (ІФО-1 - ІФО-4)

з. Скільки має бути тематичних оцінок?
в. Кількість тематичних оцінок має бути не менше, ніж кількість тем. Якщо тема велика (15-20 годин), то у такому випадку варто виставляти тематичні через 8-10 уроків.

з. Тематичну оцінку виставляють на основі «тематичної роботи»?

в. Ні, тематичні оцінки виставляють на основі поточного оцінювання, окремих «тематичних робіт» немає, але вчитель може використовувати «вагові коефіцієнти» для оцінок за окремі види робіт.

з. Вчитель інформатики в 5-ому класі НУШ має вести «щоденник педагогічних спостережень»?

в. Щоденники педагогічних спостережень протягом навчального року ведуть класні керівники, для вчителя-предметника таким «щоденником» є класний журнал. Звичайно, ніхто не забороняє вчителю придумати свій власний «щоденник», але навіщо це робити?

з. Ми можемо у 5-ому класі вивчати не Пайтон, а Скретч?

в. Так, програмою не передбачено конкретні мови програмування, їх обирає вчитель.

з. Я хочу поміняти модельну програму, як це зробити?

в. Модельні програми обираються вчителем до початку навчального року, на основі модельної програми вчитель розробляє власну робочу навчальну програму, яка затверджується педагогічною радою, отже до кінця навчального року ви маєте працювати за затвердженою програмою.

з. Ми оцінюємо учнів рівнево (ВДСП), як перевести рівні у бали 12-бальної шкали при семестровому оцінюванні?

в. Алгоритм(таблицю) переведення власної шкали у бали 12-бальної шкали має затвердити педагогічна рада на початку навчального року. Якщо кількість рівнів вашої шкали менша, ніж 12 (1-5, 1-10, ВДСП), таке переведення буде досить грубим (В - 11, Д - 8, С - 5, П - 2 - як приклад)

з. Як оцінювати учнів, яким за станом здоровʼя заборонено працювати з компʼютером?

в. Для такого учня вчитель має підготувати завдання, які не передбачають роботи з екранними засобами. Звільнення від атестації таких учнів не передбачено.

Я (М.Т.) в свому виступі наголосив на необхідності застосування як звичайного так і формувального оцінювання бо вони є нерозривними інструментами мотивації. Найкраще, значення та місце формувального оцінювання відображає цей слайд. Передивіться його, та зробіть висновки.

Також мною була анонсована серія навчальних тренінгів із застосування діяльністного методу на уроках інформатики під загальною назвою «Інформатика в дії», що розпочнеться на наступному тижні. Слідкуйте за повідомленнями.

       Мирного різдва, здоров'я, достатку та Перемоги у 2023 році!      

 

Матеріали заходу
Для професійних спільнот

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021

Категорії сайту
Актуально
Корисні покликання

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com




Створено на AVE.cms v3.28 Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021

Про нас   
Календар подій   
Напрямки роботи   
Підвищення кваліфікації   
Професійні спільноти   
Дошкільна освіта   
Початкова школа   
Середня та старша школа   
Виховна робота   
Психологічна служба