14 грудня 2023 року в рамках проєкту "Collaboration for Innovation", який імплементується Центром професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради, за ініціативи консультантки Центру та координаторки Спільноти вчителів іноземних мов Вінницької міської територіальної громади, к.п.н. Лановенко А.О. був проведений вебінар «Розвиток цифрових компетентностей у 7-x пілотних класах НУШ під час уроку англійської мови».
Головна мета проєкту “Collaboration for Innovation”:
Промовці заходу Алла Лановенко, консультантка КУ «ЦПРПП ВМР» та Наталія Родомська, вчителька англійської мови КЗ «Вінницький ліцей №12», який є пілотним закладом НУШ, зосередили увагу учасників на актуальності розвитку цифрових компетентностей сучасного вчителя та учнів, запропонували низку інструментів, як от: Prezi - сервіс для створення літаючих презентацій, Edpuzzle, Milanote - онлайн дошка, StoryboardThat i Pixton для створення цікавих навчальних матеріалів, які можна використати під час проведення уроків англійської мови.
Швидкий розвиток цифрових технологій в сучасному світі, стрімка діджиталізація всіх сфер професійного та суспільного життя робить необхідним для сучасного вчителя володіння високим рівнем інформаційно-цифрової компетентності, яка передбачає впевнене та критичне використання цифрових технологій у професійній діяльності, повсякденному житті та спілкуванні. В умовах карантинів та під час військового стану саме цифрові технології дають змогу не зупиняти навчання, а продовжувати його в дистанційному або змішаному форматі. Міністерство цифрової трансформації України розробило багато корисних онлайн-продуктів саме для вчителів, які допоможуть отримати або вдосконалити цифрові навички. Знайти їх можна на національному порталі з розвитку цифрової грамотності Дія.Цифрова освіта.
Згідно з Законом України «Про освіту» інформаційно-комунікаційна компетентність є однією з ключових компетентностей, необхідних сучасній людині для успішного функціонування в суспільстві.
Держстандарт базової середньої освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. визначає інформаційно-комунікаційну компетентність такою, що передбачає :
-впевнене, критичне і відповідальне використання цифрових технологій для власного розвитку і спілкування;
-здатність безпечно застосовувати інформаційно-комунікаційні засоби в навчанні та функціонуванні в суспільстві, дотримуючись принципів академічної доброчесності.
Відповідно до Професійного стандарту вчителя, затвердженого у 2020 році, інформаційно-цифрова компетентність педагогічного працівника визначається за наступними напрямками:
● здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній діяльності;
● здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси;
● здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі.
Як зазначається у Професійному стандарті, інформаційно-цифрова компетентність вчителя є однією з базових компетентностей, віднесених до трудової функції навчання учнів предметів (інтегрованих курсів). Ця компетентність передбачає наявність навичок та вмінь функціонувати в цифровому суспільстві, опрацьовувати та критично оцінювати інформаційні дані, розуміти принципи безпеки та співпраці в мережі Інтернет, використовувати відкриті ресурси та технології для професійного розвитку, формувати у учнів уміння ефективно користуватися цифровими технологіями та сервісами у навчальних та життєвих ситуаціях для розв'язування різних проблем та завдань, застосовувати інноваційні технології для оцінювання результатів їх навчальної діяльності, вирішувати професійні проблеми за допомогою використання цифрових технологій.
Сучасні вчителі мають підтримувати професійну комунікацію та співпрацю і застосовувати творчі та інноваційні підходи за допомогою цифрових технологій, усвідомлювати їхні функціональні особливості, обмеження, наслідки та ризики використання; розуміти загальні принципи, механізми та логіку, що лежать в основі створення цифрових сервісів, а також знати основи функціонування та використання різних цифрових пристроїв, комп'ютерних програм та мереж.
Важливим аспектом в діяльності педагогічних працівників є усвідомлення та дотримання принципів безпеки в цифровому просторі, розвиток медіаграмотності, критична оцінка достовірності та надійності джерел інформації, їхнього впливу на свідомість та розвиток особистості, розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
# | Прізвище, імя та побатькові | Код сертифікату |
---|
В рамках проєкту "Collaboration for Innovation" відбудеться вебінар для вчителів іноземних мов "Розвиток цифрових компетентностей у 7-x пілотних класах НУШ під час уроку англійської мови".
Проєкт імплементується Центром професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради, консультанткою Центру та координаторкою Спільноти вчителів іноземних мов Вінницької міської територіальної громади к.п.н. Лановенко А.О.
Головна мета проєкту “Collaboration for Innovation”:
Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021
Створено на AVE.cms v3.28
Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх
Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021