Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

Події

Докладно про...

Події

Докладно про...

04

/01/24

10:00

Семінар

4 січня на базі КЗ «Вінницький фізико-математичний ліцей №17 ВМР» у рамках «Зимових педагогічних студій» відбувся семінар на тему «Ознайомлення з концепціями об'єктно-орієнтованого програмування у школі». На заході були присутні 44 вчителі інформатичної освітньої галузі  - представники закладів освіти Вінницької міської та Вороновицької територіальних громад.

Актуальність теми обумовлена тим, що поняття об’єкта як набору взаємопов’язаних змінних - параметрів, властиве будь-якій  сутності навколо нас. При формуванні поняття об’єкта ми діємо за певним алгоритмом:

  • наводимо приклади різних істот, предметів, явищ,  
    • пес Кузя, Земля, ялина, авто Тесла, нота Ля тощо
  • виділяємо їх характерні властивості
    • Кузя – порода, колір, маса, кличка тощо,
    • Земля – назва, діаметр, відстань від Сонця, маса, тощо
    • Ялина – вид, висота, вік, діаметр стовбура тощо
    • Тесла – марка, вік, пробіг, колір, власник тощо
    • Ля – частота, гучність, обертони, тривалість тощо
  • наголошуємо, що є множини подібних об’єктів які називаємо класами
    • Собаки
    • Планети
    • Дерева
    • Автомобілі
    • Звуки
  • показуємо, що однокласники мають однаковий набір властивостей – параметрів
  • для кожного з однокласників значення параметрів можуть бути різні.
  • Важливо! Повний набір параметрів та їх конкретних значень однозначно визначає даний об’єкт. (приклад качиної ідентифікації)
  • неповний набір параметрів, або невідомі їх значення не дають можливості однозначно визначити об’єкт (не можемо впізнати щось)
  • вводимо поняття моделі, як об’єкта в якого залишена лише частина параметрів від об’єкта - оригінала (назвемо його прототипом) а іншими ми нехтуємо.
  • вводимо поняття клона – тобто об’єкта в якого майже всі параметри і їх значення збігаються.

На прикладі комп`ютерних об’єктів, що  є моделями фізичних,   вводимо поняття «віртуальний». (Найкраще для цієї мети підходять «герої» та «предмети» в комп’ютерних іграх – симуляторах.)

Для ознайомлення з елементарними поняттями теорії об’єктів найкраще, на мою думку, підходить програмне середовище SCRATCH. (Особливо зверніть увагу на об’єкт менеджер та операцію клонування).

Аналіз змісту  чинних освітніх програм з інформатики 5-9, та 10-11 класів показує, що сам термін «об’єкт» постійно фігурує і тому його розуміння учнями дуже важливе. Буквально в усіх робочих середовищах які вивчаються в курсі інформатики, будь-то: текстові редактори, табличні процесори, конструктори презентацій, графічні -, 3D –  аудіо - , відео – редактори, HTML – генератори, навіть СКБД користуються об’єктами як основним поняттям та інструментом для роботи.

Наприклад, всі стандартні можливості комп’ютерних програм, як то: виділення, видалення, копіювання, групування,  комбінування, дублювання тощо, є нічим іншим як робота з об’єктами.

Також, важливим є розуміння того, що всі об’єкти для комп’ютера є нічим іншим, як впорядкованим набором чисел. Якщо учень подолає  цей рівень абстракції (схожий на прозріння Нео у фільмі «Матриця»), то є надія, що він здогадається як машина «думає» і таким чином наблизиться до глибинної суті програмування.

Органічно, що одною з найпопулярніших парадигм програмування на сьогодні є об’єктно – орієнтована, основна ідея якої перетворити всі змінні та код на об’єкти які мають певні набори властивостей (параметри), мають методи (вміють щось робити з цими параметрами), взаємодіють між собою (змінюють параметри один одного) та можуть створювати собі подібні об’єкти (клонуватися).

Серед переваг ООП в порівнянні з іншими парадигмами віділимо.

  • «більш природна» структура програмного забезпечення, яка істотно полегшує його розробку та збільшує надійність,
  • успадкування, поліморфізм,
  • конструювання складних об'єктів з порівняно простих,
  • збільшується показник повторного використання кодів і з'являється можливість створення бібліотек класів для різних застосувань.

Але ООП – доволі складна дисципліна, і за одну годину досконало розкрити її суть неможливо. Про це розповів присутнім спікер  - доцент кафедри Автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій ВНТУ, Сторчак Володимир Григорович. У презентації, що її представив доповідач, були висвітлені наступні питання:

  • Що таке програмування
  • Що таке мова програмування
  • Парадигми програмування
  • Критерії для вибору парадигми програмування
  • Означення ООП
  • Поняття класів та об'єктів
  • Принцип спадкування
  • Принцип поліформізму
  • Принцип інкапсуляції
  • Принцип абстракції

В обговорені взяв участь Пасіхов Юрій Якович. ВІн наголосив, що на даному етапі розвитку галузі є багато бібліотек готових класів та функції, що дозволяють обійтись без достатньо громіздкого конструювання власних класів. Зараз програмісти часто обходяться процедурним програмуванням з використанням різноманітних фреймворків. Це підтвердив доповідач. Зі свого власного досвіду роботи з першокурсниками політехніки він наводив приклади того, що коли студенти не вміють просто алгоритмувати в процедурній парадигмі, то і ООП для них буде недоступний. Навчити скласти математичну модель задачі, алгоритмувати її виконання та створити код з  у процедурній парадигмі  - це основна задача  сучасного вчителя інформатики. ООП, як спосіб побудови коду та парадигму в школі вивчати зарано, хоча загальне поняття про об`єкти та їх значення повинне бути сформоване. Це і стало основним висновком зустрічі.

 

 

Матеріали заходу
Для професійних спільнот
Сертифікати учасників
# Прізвище, імя та побатькові Код сертифікату
1 Єфременюк Ніна Василівана СЕМ-ООП-040124-16955
2 Ільчук Віталія Валеріївна СЕМ-ООП-040124-16961
3 Іскра Юрій Васильович СЕМ-ООП-040124-16957
4 Бойко Наталя Ігорівна СЕМ-ООП-040124-16967
5 Боцюра Катерина Юріївна СЕМ-ООП-040124-16829
6 Бусигіна Наталія Олександрівна СЕМ-ООП-040124-16707
7 Вітюк Юрій Вікторович СЕМ-ООП-040124-16836
8 Гвалт Максим Михайлович СЕМ-ООП-040124-16963
9 Гвоздєва Олена Серафимівна СЕМ-ООП-040124-16720
10 Генсіцький Станіслав Миколайович СЕМ-ООП-040124-16820
11 Гиренко Анастасія Сергіївна СЕМ-ООП-040124-16968
12 Грабовський Сергій Олегович СЕМ-ООП-040124-16835
13 Дзюбенко Валентина Семенівна СЕМ-ООП-040124-16828
14 Зимний Олександр Петрович СЕМ-ООП-040124-16791
15 Кадецький Дмитро Андрійович СЕМ-ООП-040124-16962
16 Карапуз Ірина Олегівна СЕМ-ООП-040124-16807
17 Ковальчук Людмила Павлівна СЕМ-ООП-040124-16736
18 Ковальчук Максим Сергійович СЕМ-ООП-040124-16958
19 Копняк Наталія Борисівна СЕМ-ООП-040124-16772
20 Корінна Наталя Миколаївна СЕМ-ООП-040124-16965
21 Кравець Валентина Станіславівна СЕМ-ООП-040124-16960
22 Купчик Віталій Васильович СЕМ-ООП-040124-16884
23 Любінецька Алла Павлівна СЕМ-ООП-040124-16815
24 Непомнящий Григорій Ісаакович СЕМ-ООП-040124-16727
25 Осадчук Сергій Юрійович СЕМ-ООП-040124-16755
26 Осипишина Олена Миколаївна СЕМ-ООП-040124-16821
27 Підлужняк Наталія Григорівна СЕМ-ООП-040124-16725
28 Пасіхов Юрій Якович СЕМ-ООП-040124-16956
29 Пашкевич Олена Сергіївна СЕМ-ООП-040124-16709
30 Пащенко Олександр Вікторович СЕМ-ООП-040124-16764
31 Платонов Ігор Вікторович СЕМ-ООП-040124-16744
32 Порхун Алла Олексіївна СЕМ-ООП-040124-16711
33 Савченко Ірина Анатоліївна СЕМ-ООП-040124-16964
34 Салацінська Ольга Леонідівна СЕМ-ООП-040124-16827
35 Снігур Петро Миколайович СЕМ-ООП-040124-16959
36 Сорока Антон Олексійович СЕМ-ООП-040124-16831
37 Сорока Антоніна Іванівна СЕМ-ООП-040124-16897
38 Сташко Юрій Васильович СЕМ-ООП-040124-16830
39 Ткачук Аліна Олегівна СЕМ-ООП-040124-16819
40 Тютюнова Оксана Іванівна СЕМ-ООП-040124-16710
41 Ціляцінська Юлія Вікторівна СЕМ-ООП-040124-16726
42 Шелест Оксана Миколаївна СЕМ-ООП-040124-16763
43 Шкоропад Катерина Миколаївна СЕМ-ООП-040124-16902
44 Юрченко Наталя Василівна СЕМ-ООП-040124-16823
Стандартний сертифікат
Підписант:
Директор КУ "ЦПРПП ВМР" - Альона Дідик
Увага!
Для скачування сертифікату скористайтесь десктоп версією сайту або зверніться до модератора події.

Запрошуємо учителів інформатики на семінар присвячений одному із найбільш популярних та ефективних підходів до розробки програмного забезпечення - об’єктно-орієнтованому програмуванню (ООП).

Спікер - Сторчак Володимир Григорович, доцент кафедри Автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій ВНТУ.

Збираємось на 10 годину ранку в КЗ «Вінницький фізико-математичний ліцей №17»

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021

Категорії сайту
Актуально
Корисні покликання

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com




Створено на AVE.cms v3.28 Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021

Про нас   
Календар подій   
Напрямки роботи   
Підвищення кваліфікації   
Професійні спільноти   
Дошкільна освіта   
Початкова школа   
Середня та старша школа   
Виховна робота   
Психологічна служба