4 січня на базі КЗ «Вінницький фізико-математичний ліцей №17 ВМР» у рамках «Зимових педагогічних студій» відбувся семінар на тему «Ознайомлення з концепціями об'єктно-орієнтованого програмування у школі». На заході були присутні 44 вчителі інформатичної освітньої галузі - представники закладів освіти Вінницької міської та Вороновицької територіальних громад.
Актуальність теми обумовлена тим, що поняття об’єкта як набору взаємопов’язаних змінних - параметрів, властиве будь-якій сутності навколо нас. При формуванні поняття об’єкта ми діємо за певним алгоритмом:
На прикладі комп`ютерних об’єктів, що є моделями фізичних, вводимо поняття «віртуальний». (Найкраще для цієї мети підходять «герої» та «предмети» в комп’ютерних іграх – симуляторах.)
Для ознайомлення з елементарними поняттями теорії об’єктів найкраще, на мою думку, підходить програмне середовище SCRATCH. (Особливо зверніть увагу на об’єкт менеджер та операцію клонування).
Аналіз змісту чинних освітніх програм з інформатики 5-9, та 10-11 класів показує, що сам термін «об’єкт» постійно фігурує і тому його розуміння учнями дуже важливе. Буквально в усіх робочих середовищах які вивчаються в курсі інформатики, будь-то: текстові редактори, табличні процесори, конструктори презентацій, графічні -, 3D – аудіо - , відео – редактори, HTML – генератори, навіть СКБД користуються об’єктами як основним поняттям та інструментом для роботи.
Наприклад, всі стандартні можливості комп’ютерних програм, як то: виділення, видалення, копіювання, групування, комбінування, дублювання тощо, є нічим іншим як робота з об’єктами.
Також, важливим є розуміння того, що всі об’єкти для комп’ютера є нічим іншим, як впорядкованим набором чисел. Якщо учень подолає цей рівень абстракції (схожий на прозріння Нео у фільмі «Матриця»), то є надія, що він здогадається як машина «думає» і таким чином наблизиться до глибинної суті програмування.
Органічно, що одною з найпопулярніших парадигм програмування на сьогодні є об’єктно – орієнтована, основна ідея якої перетворити всі змінні та код на об’єкти які мають певні набори властивостей (параметри), мають методи (вміють щось робити з цими параметрами), взаємодіють між собою (змінюють параметри один одного) та можуть створювати собі подібні об’єкти (клонуватися).
Серед переваг ООП в порівнянні з іншими парадигмами віділимо.
Але ООП – доволі складна дисципліна, і за одну годину досконало розкрити її суть неможливо. Про це розповів присутнім спікер - доцент кафедри Автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій ВНТУ, Сторчак Володимир Григорович. У презентації, що її представив доповідач, були висвітлені наступні питання:
В обговорені взяв участь Пасіхов Юрій Якович. ВІн наголосив, що на даному етапі розвитку галузі є багато бібліотек готових класів та функції, що дозволяють обійтись без достатньо громіздкого конструювання власних класів. Зараз програмісти часто обходяться процедурним програмуванням з використанням різноманітних фреймворків. Це підтвердив доповідач. Зі свого власного досвіду роботи з першокурсниками політехніки він наводив приклади того, що коли студенти не вміють просто алгоритмувати в процедурній парадигмі, то і ООП для них буде недоступний. Навчити скласти математичну модель задачі, алгоритмувати її виконання та створити код з у процедурній парадигмі - це основна задача сучасного вчителя інформатики. ООП, як спосіб побудови коду та парадигму в школі вивчати зарано, хоча загальне поняття про об`єкти та їх значення повинне бути сформоване. Це і стало основним висновком зустрічі.
# | Прізвище, імя та побатькові | Код сертифікату |
---|---|---|
1 | Єфременюк Ніна Василівана | СЕМ-ООП-040124-16955 |
2 | Ільчук Віталія Валеріївна | СЕМ-ООП-040124-16961 |
3 | Іскра Юрій Васильович | СЕМ-ООП-040124-16957 |
4 | Бойко Наталя Ігорівна | СЕМ-ООП-040124-16967 |
5 | Боцюра Катерина Юріївна | СЕМ-ООП-040124-16829 |
6 | Бусигіна Наталія Олександрівна | СЕМ-ООП-040124-16707 |
7 | Вітюк Юрій Вікторович | СЕМ-ООП-040124-16836 |
8 | Гвалт Максим Михайлович | СЕМ-ООП-040124-16963 |
9 | Гвоздєва Олена Серафимівна | СЕМ-ООП-040124-16720 |
10 | Генсіцький Станіслав Миколайович | СЕМ-ООП-040124-16820 |
11 | Гиренко Анастасія Сергіївна | СЕМ-ООП-040124-16968 |
12 | Грабовський Сергій Олегович | СЕМ-ООП-040124-16835 |
13 | Дзюбенко Валентина Семенівна | СЕМ-ООП-040124-16828 |
14 | Зимний Олександр Петрович | СЕМ-ООП-040124-16791 |
15 | Кадецький Дмитро Андрійович | СЕМ-ООП-040124-16962 |
16 | Карапуз Ірина Олегівна | СЕМ-ООП-040124-16807 |
17 | Ковальчук Людмила Павлівна | СЕМ-ООП-040124-16736 |
18 | Ковальчук Максим Сергійович | СЕМ-ООП-040124-16958 |
19 | Копняк Наталія Борисівна | СЕМ-ООП-040124-16772 |
20 | Корінна Наталя Миколаївна | СЕМ-ООП-040124-16965 |
21 | Кравець Валентина Станіславівна | СЕМ-ООП-040124-16960 |
22 | Купчик Віталій Васильович | СЕМ-ООП-040124-16884 |
23 | Любінецька Алла Павлівна | СЕМ-ООП-040124-16815 |
24 | Непомнящий Григорій Ісаакович | СЕМ-ООП-040124-16727 |
25 | Осадчук Сергій Юрійович | СЕМ-ООП-040124-16755 |
26 | Осипишина Олена Миколаївна | СЕМ-ООП-040124-16821 |
27 | Підлужняк Наталія Григорівна | СЕМ-ООП-040124-16725 |
28 | Пасіхов Юрій Якович | СЕМ-ООП-040124-16956 |
29 | Пашкевич Олена Сергіївна | СЕМ-ООП-040124-16709 |
30 | Пащенко Олександр Вікторович | СЕМ-ООП-040124-16764 |
31 | Платонов Ігор Вікторович | СЕМ-ООП-040124-16744 |
32 | Порхун Алла Олексіївна | СЕМ-ООП-040124-16711 |
33 | Савченко Ірина Анатоліївна | СЕМ-ООП-040124-16964 |
34 | Салацінська Ольга Леонідівна | СЕМ-ООП-040124-16827 |
35 | Снігур Петро Миколайович | СЕМ-ООП-040124-16959 |
36 | Сорока Антон Олексійович | СЕМ-ООП-040124-16831 |
37 | Сорока Антоніна Іванівна | СЕМ-ООП-040124-16897 |
38 | Сташко Юрій Васильович | СЕМ-ООП-040124-16830 |
39 | Ткачук Аліна Олегівна | СЕМ-ООП-040124-16819 |
40 | Тютюнова Оксана Іванівна | СЕМ-ООП-040124-16710 |
41 | Ціляцінська Юлія Вікторівна | СЕМ-ООП-040124-16726 |
42 | Шелест Оксана Миколаївна | СЕМ-ООП-040124-16763 |
43 | Шкоропад Катерина Миколаївна | СЕМ-ООП-040124-16902 |
44 | Юрченко Наталя Василівна | СЕМ-ООП-040124-16823 |
Запрошуємо учителів інформатики на семінар присвячений одному із найбільш популярних та ефективних підходів до розробки програмного забезпечення - об’єктно-орієнтованому програмуванню (ООП).
Спікер - Сторчак Володимир Григорович, доцент кафедри Автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій ВНТУ.
Збираємось на 10 годину ранку в КЗ «Вінницький фізико-математичний ліцей №17»
Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021
Створено на AVE.cms v3.28
Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх
Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний
ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021