Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

Події

Докладно про...

Події

Докладно про...

04

/01/24

10:00

Семінар

4 січня на базі КЗ «Вінницький фізико-математичний ліцей №17 ВМР» у рамках «Зимових педагогічних студій» відбувся семінар на тему «Ознайомлення з концепціями об'єктно-орієнтованого програмування у школі». На заході були присутні 44 вчителі інформатичної освітньої галузі  - представники закладів освіти Вінницької міської та Вороновицької територіальних громад.

Актуальність теми обумовлена тим, що поняття об’єкта як набору взаємопов’язаних змінних - параметрів, властиве будь-якій  сутності навколо нас. При формуванні поняття об’єкта ми діємо за певним алгоритмом:

  • наводимо приклади різних істот, предметів, явищ,  
    • пес Кузя, Земля, ялина, авто Тесла, нота Ля тощо
  • виділяємо їх характерні властивості
    • Кузя – порода, колір, маса, кличка тощо,
    • Земля – назва, діаметр, відстань від Сонця, маса, тощо
    • Ялина – вид, висота, вік, діаметр стовбура тощо
    • Тесла – марка, вік, пробіг, колір, власник тощо
    • Ля – частота, гучність, обертони, тривалість тощо
  • наголошуємо, що є множини подібних об’єктів які називаємо класами
    • Собаки
    • Планети
    • Дерева
    • Автомобілі
    • Звуки
  • показуємо, що однокласники мають однаковий набір властивостей – параметрів
  • для кожного з однокласників значення параметрів можуть бути різні.
  • Важливо! Повний набір параметрів та їх конкретних значень однозначно визначає даний об’єкт. (приклад качиної ідентифікації)
  • неповний набір параметрів, або невідомі їх значення не дають можливості однозначно визначити об’єкт (не можемо впізнати щось)
  • вводимо поняття моделі, як об’єкта в якого залишена лише частина параметрів від об’єкта - оригінала (назвемо його прототипом) а іншими ми нехтуємо.
  • вводимо поняття клона – тобто об’єкта в якого майже всі параметри і їх значення збігаються.

На прикладі комп`ютерних об’єктів, що  є моделями фізичних,   вводимо поняття «віртуальний». (Найкраще для цієї мети підходять «герої» та «предмети» в комп’ютерних іграх – симуляторах.)

Для ознайомлення з елементарними поняттями теорії об’єктів найкраще, на мою думку, підходить програмне середовище SCRATCH. (Особливо зверніть увагу на об’єкт менеджер та операцію клонування).

Аналіз змісту  чинних освітніх програм з інформатики 5-9, та 10-11 класів показує, що сам термін «об’єкт» постійно фігурує і тому його розуміння учнями дуже важливе. Буквально в усіх робочих середовищах які вивчаються в курсі інформатики, будь-то: текстові редактори, табличні процесори, конструктори презентацій, графічні -, 3D –  аудіо - , відео – редактори, HTML – генератори, навіть СКБД користуються об’єктами як основним поняттям та інструментом для роботи.

Наприклад, всі стандартні можливості комп’ютерних програм, як то: виділення, видалення, копіювання, групування,  комбінування, дублювання тощо, є нічим іншим як робота з об’єктами.

Також, важливим є розуміння того, що всі об’єкти для комп’ютера є нічим іншим, як впорядкованим набором чисел. Якщо учень подолає  цей рівень абстракції (схожий на прозріння Нео у фільмі «Матриця»), то є надія, що він здогадається як машина «думає» і таким чином наблизиться до глибинної суті програмування.

Органічно, що одною з найпопулярніших парадигм програмування на сьогодні є об’єктно – орієнтована, основна ідея якої перетворити всі змінні та код на об’єкти які мають певні набори властивостей (параметри), мають методи (вміють щось робити з цими параметрами), взаємодіють між собою (змінюють параметри один одного) та можуть створювати собі подібні об’єкти (клонуватися).

Серед переваг ООП в порівнянні з іншими парадигмами віділимо.

  • «більш природна» структура програмного забезпечення, яка істотно полегшує його розробку та збільшує надійність,
  • успадкування, поліморфізм,
  • конструювання складних об'єктів з порівняно простих,
  • збільшується показник повторного використання кодів і з'являється можливість створення бібліотек класів для різних застосувань.

Але ООП – доволі складна дисципліна, і за одну годину досконало розкрити її суть неможливо. Про це розповів присутнім спікер  - доцент кафедри Автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій ВНТУ, Сторчак Володимир Григорович. У презентації, що її представив доповідач, були висвітлені наступні питання:

  • Що таке програмування
  • Що таке мова програмування
  • Парадигми програмування
  • Критерії для вибору парадигми програмування
  • Означення ООП
  • Поняття класів та об'єктів
  • Принцип спадкування
  • Принцип поліформізму
  • Принцип інкапсуляції
  • Принцип абстракції

В обговорені взяв участь Пасіхов Юрій Якович. ВІн наголосив, що на даному етапі розвитку галузі є багато бібліотек готових класів та функції, що дозволяють обійтись без достатньо громіздкого конструювання власних класів. Зараз програмісти часто обходяться процедурним програмуванням з використанням різноманітних фреймворків. Це підтвердив доповідач. Зі свого власного досвіду роботи з першокурсниками політехніки він наводив приклади того, що коли студенти не вміють просто алгоритмувати в процедурній парадигмі, то і ООП для них буде недоступний. Навчити скласти математичну модель задачі, алгоритмувати її виконання та створити код з  у процедурній парадигмі  - це основна задача  сучасного вчителя інформатики. ООП, як спосіб побудови коду та парадигму в школі вивчати зарано, хоча загальне поняття про об`єкти та їх значення повинне бути сформоване. Це і стало основним висновком зустрічі.

 

 

Матеріали заходу
Для професійних спільнот
Сертифікати учасників
# Прізвище, імя та побатькові Код сертифікату
1 Іскра Юрій Васильович СЕМ-ООП-040124-16957
Стандартний сертифікат
Підписант:
Директор КУ "ЦПРПП ВМР" - Альона Дідик
Увага!
Для скачування сертифікату скористайтесь десктоп версією сайту або зверніться до модератора події.

Запрошуємо учителів інформатики на семінар присвячений одному із найбільш популярних та ефективних підходів до розробки програмного забезпечення - об’єктно-орієнтованому програмуванню (ООП).

Спікер - Сторчак Володимир Григорович, доцент кафедри Автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій ВНТУ.

Збираємось на 10 годину ранку в КЗ «Вінницький фізико-математичний ліцей №17»

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Створено на AVE.cms v3.28. Хостинг LIKT. Дизайн: хххххххххххх. Верстка: Мельник Тарас. Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР" - Вінниця - 2021

Категорії сайту
Актуально
Корисні покликання

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com

Комунальна установа
Центр професійного розвитку
педагогічних працівників
Вінницької міської ради

21050, м.Вінниця, вул. Мури,4
Тел: +38(0432) 67-32-53
E-mail: zprppvmr@galaxy.vn.ua,
cprpp.vin@gmail.com




Створено на AVE.cms v3.28 Хостинг LIKT
Дизайн: хххххххххххх Верстка: Мельник Тарас
Фото: Василь Медяний

ЦП КУ "ЦПРПП ВМР"
Вінниця - 2021

Про нас   
Календар подій   
Напрямки роботи   
Підвищення кваліфікації   
Професійні спільноти   
Дошкільна освіта   
Початкова школа   
Середня та старша школа   
Виховна робота   
Психологічна служба